آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

۵۰ کشته بر اثر حمله روسیه به یک ایستگاه قطار شلوغ در اوکراین/ استفاده دوباره روس‌ها از بمب خوشه‌ای



حمله راکتی روسیه به یک ایستگاه راه‌آهن در شرق اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
در حمله روسیه به ایستگاه قطار در شرق اوکراین ۵۰ نفر کشته و افراد زیادی زخمی شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات اوکراینی می‌گویند اصابت یک موشک در روز جمعه به یک ایستگاه قطار در شرق اوکراین که هزاران نفر از مردم برای گریز به آن هجوم برده بودند، به کشته شدن ۵۰ نفر انجامید.

 

عکس‌های منتشرشده از این صحنه جنازه‌های پوشیده‌شده با برزنت را روی زمین و باقیمانده یک موشک را نشان می‌دهد که کلمات «برای کودکان» روی آن به روسی نقاشی شده است.

 

دفتر دادستان کل اوکراین گفت حدود ۴۰۰۰ نفر در داخل و اطراف این ایستگاه بودند و افزود اغلب این افراد زنان و کودکان بودند که به فراخوان برای ترک این منطقه پیش از آغاز تهاجم تمام‌عیار روسیه در شرق این کشور توجه کرده بودند.

 

وزارت دفاع روسیه حمله به این ایستگاه در کراماتورسک، شهری در منطقه مورد اختلاف دونباس را انکار کرد، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و سایر رهبران اوکراین ارتش روسیه به هدف قرار دادن عامدانه محلی که فقط غیرنظامیان در آن گرد آمده بودند، متهم کردند.


زلنسکی در پستی در رسانه‌های اجتماعی گفت:‌«روس‌های بیرحم روش‌هایشان را تغییر نمی‌دهند. آنها که قدرت یا شجاعت برای ایستادگی در برابر ما در میدان نبرد را ندارند، موذیانه جمعیت غیرنظامی را نابود می‌کنند. این شرارت بدون حد و مرز است و اگر مجازات نشود، هرگز متوقف نخواهد شد.»

 

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس این حمله را محکوم کرد و گفت:‌«حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی جنایت جنگی است.»

 

والاس گفت:‌«موشک‌های دقیقی وجود دارند که مردمی را که در تلاش برای یافتن پناهگاهی بشردوستانه هستند، هدف قرار می‌دهند.»

 

پاولو کیریلنکو، فرماندار منطقه‌ای دونتسک که درون دونباس قرار دارد، گفت ۵۰ نفر از جمله پنج کودک کشته و شمار بسیار بیشتری زخمی شده‌اند.

 

ایرینا وندیکتووا، دادستان کل اوکراین که در حال دیدار از بوچا، شهرکی در شمال کی‌یف پایتخت اوکراین بود که روزنامه‌نگاران و اوکراینی‌های بازگشته شمار زیادی از اجساد را در خیابان‌ها و در یک گور دسته‌جمعی پس از عفب‌نشینی نیروهای روسی یافتند، گفت:‌ «این مردم فقط می‌خواستند برای تخلیه شدن راهی پیدا کنند.»

 

وندیکتووا در هنگامی این سخنان را گفت که کارگران زیر باران جنازه‌ها را از یک گور دسته‌جمعی در نزدیکی کلیسایی در بوچا بیرون می‌آوردند. کیسه‌های سیاه حاوی جنازه‌ها در ردیف‌هایی در میان گل‌ولای قرا رداشتند. وندیکتووا گفت هیچکدام از این کشته‌شدگان روس نبودند. به اغلب آنها شلیک شده است. دفتر دادستان کل در حال تحقیق درباره این مرگ‌ها و سایر موارد تلفات گروهی شامل غیرنظامیان به عنوان جنایات جنگی احتمالی است.

 

روسیه پس از شکست در تصرف پایتخت  و عقب‌نشینی از شمال اوکراین تمرکزش را متوجه دونباس، منطقه عمدتا روسی‌زبان صنعتی در شرق اوکراین کرده است که شورشیان مورد حمایت مسکو هشت سال که در آن با نیروهای اوکراینی در جنگ بوده‌اند و کنترل برخی از مناطق را در دست دارند. این ایستگاه قطار در قلمروی تحت کنترل دولت قرار داشت.

 

مقامات اوکراین این هفته به ساکنان این منطقه هشدار داده بودند که هر چه زودتر آنجا را به مقصد بخش‌های ایمن‌تر کشور ترک کنند و گفته بودند آنها و روسیه موافقت کرده‌اند که چندین مسیر تخلیه را در شرق ایجاد کنند.

 

آمریکا: موشک کوتاه برد روسیه به ایستگاه قطار در اوکراین برخورد کرده است

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا ادعا کرد که بر اساس ارزیابی های اولیه این کشور، یک موشک کوتاه برد روسیه که از مواضع این ارتش کشور در داخل اوکراین شلیک شده است، به ایستگاه قطار کراماتورسک برخورد کرده است.

 

اوکراین روسیه را متهم به استفاده از بمب خوشه ای در این ایستگاه کرده است.

 

نیروهای روسیه متهم به استفاده مکرر از بمب های خوشه ای علیه اهداف غیرنظامی در اوکراین شده اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------