کشف بیش از «۱۲۰۰ جسد» در اطراف کی‌یف | انتصاب فرمانده جدید روسیه در جنگ اوکراین



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
یک هفته پس از آغاز عقب‌نشینی روسیه از حومه کی‌یف، دادستان کل اوکراین اعلام کرد ۱۲۰۰ جسد در حومه‌های پایتخت کشف شده است.

به گزارش بهارنیوز، ایرینا وندیکتووا امروز به شبکه اسکای نیوز بریتانیا گفت: «تنها در منطقه کی‌یف ۱۲۲۲ نفر کشته شده اند.» خانم وندیکتووا همچنین از گشایش ۵۶۰۰ پرونده تحقیق درباره جنایات ارتکابی در این کشور از زمان آغاز حمله نظامی روسیه خبر داد. هفته پیش همین مقام اوکراینی از کشف ۴۱۰ جسد در مناطق آزاد شده خبر داده بود.

 

مقام‌های اوکراینی امروز یکشنبه از حمله راکتی نیروهای روسیه به منطقه لوهانسک و تخریب کامل فرودگاه دنیپرو و تلفات احتمالی در این منطقه خبر دادند. ولنتین رزنیچنکو، فرماندار منطقه مرکزی دنیپروپتروسک، در اطلاعیه‌ای تلگرامی گفت که «خود فرودگاه به اضافه زیرساخت‌های نزدیک آن به کلی ویران شده‌اند. و راکت‌باران ادامه دارد». این مقام پیشتر گفته بود که حمله راکتی روز یکشنبه به دنیپرو، یک مجروح بر جای گذاشته و اصابت راکت‌ها منجر به آتش‌سوزی گسترده در منطقه شده که در نهایت نیز موفق به مهار آن شده‌اند. او همچنین از اصابت یک موشک به ساختمانی در ناحیه پاولوگراد خبر داد. از سوی دیگر، فرماندار لوهانسک، منطقه هم‌مرز با روسیه در شرق اوکراین، نیز اوایل روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه یک مدرسه و یک آسمانخراش مسکونی در شهر سیویرودونتسک را هدف حمله قرار داده‌اند اما تلفاتی بر جای نگذاشته است.

 

اوکراین می‌گوید ۵۶۰۰ جنایت جنگی روسیه را بررسی می‌کند

یک مقام ارشد اوکراین روز یکشنبه گفت که دادستانی این کشور، اتهام دست داشتن ۵۰۰ مقام روسیه از جمله رئیس‌جمهور پوتین را در ارتکاب هزاران جنایت جنگی در اوکراین بررسی می‌کند. ایرینا وندیکتووا، دادستان کل اوکراین، در مصاحبه با شبکه بریتانیایی اسکای‌نیوز گفت که «شواهد کاملی» در رابطه با ارتکاب جنایت جنگی توسط ارتش روسیه در حمله موشکی به ایستگاه قطار کراماتورسک در شرق اوکراین در دست است.

 

انتصاب فرمانده جدید روسیه در جنگ اوکراین

مشاور امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه ۲۱ فروردین، کرملین را متهم کرد که با انتصاب ژنرال باسابقه جنگ سوریه و قسی‌القلب به عنوان مسئول جنگ در اوکراین، در پی ارتکاب قساوت و جنایات بیشتر علیه غیرنظامیان اوکراینی است.

 

جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

جیک سالیوان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که مسئولیت هدف قرار گرفتن غیرنظامیان (در اوکراین) متوجه کرملین است. این مقام کاخ سفید تصریح کرد: «این فرمانده فقط یک عامل دیگر ارتکاب جنایات و قساوت علیه غیرنظامیان اوکراین خواهد بود».

 

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که روز شنبه گزارش‌هایی به نقل از مقام‌های غربی مبنی بر انتصاب ژنرال الکساندر دورنیکوف، از با سابقه‌ترین نظامیان روسیه، به عنوان فرمانده جدید جنگ در اوکراین منتشر شد.

 

ژنرال دورنیکوف ۶۰ ساله به دلیل نقشی کلیدی که در عملیات نظامی در جنوب سوریه ایفا کرد شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۱۶ به دلیل فرماندهی عملیات در جنگ سوریه نشان «قهرمانی» روسیه، از بالاترین مدارج نظامی این کشور را، از سوی ولادیمیر پوتین دریافت کرد. سالیوان ضمن اعلام پشتیبانی آمریکا از مقاومت اوکراینی‌ها در برابر تهاجم روسیه افزود که «انتصاب هیچ فرماندهی نمی‌تواند این واقعیت را پاک کند که روسیه پیشاپیش با شکست راهبردی در اوکراین روبه‌رو شده است».

 

در همین حال، یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود روز یکشنبه گفت انتصاب فرمانده جدید در پی عقب‌نشینی ارتش روسیه از حومه کی‌یف، پایتخت اوکراین، و تغییر آرایش نیروهای روسی انجام گرفته است. تهاجم نیروهای روسیه به اوکراین وارد چهل‌وششمین روز خود شده است.

 

با این حال، سازمان‌های حقوق بشری و قدرت‌های غربی در هفته‌های گذشته از دریافت گزارش‌های معتبر مبنی‌ بر ارتکاب «جنایات جنگی» توسط نیروهای ارتش روسیه در اوکراین خبر داده‌اند. همزمان، صدها عکس و ویدئو هم از آسیب دیدن غیرنظامیان در خاک اوکراین منتشر شده است.

 

***

 

وزیر خارجه اوکراین: مذاکره با روسیه بسیار مشکل است

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که پس از حملات به شهرهای بوچا و کراماتورسک حتی اندیشیدن به مذاکره با روسیه بسیار دشوار است.

 

کولبا در مصاحبه با شبکه "ان بی‌سی" مدعی شد: حتی فکر کردن به مذاکره با افرادی که مرتکب این همه جنایات جنگی شده‌اند و چنین آسیب هولناکی به اوکراین وارد کرده‌اند، بسیار دشوار است. 


با این حال وی تاکید کرد: اگر مذاکره با روس‌ها از وقوع حملات مشابه در اوکراین جلوگیری کند، باید از این فرصت استفاده کنیم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------