زلنسکی: احتمالا ده‌ها هزار نفر در ماریوپل کشته شده‌اند/ موافقت آلمان با افزایش حمایت‌ نظامی اروپا از اوکراین



زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

به گزارش یورونیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین صبح امروز با حضور ویدئویی در پارلمان کره‌جنوبی گفت که احتمالا ده‌ها هزار نفر در حمله روسیه به شهر ماریوپل در جنوب شرقی این کشور کشته شده‌اند. 

 

وی افزود: «ماریوپل ویران شده است، ده‌ها هزار کشته وجود دارد اما با وجود این روس‌ها تهاجم خود را متوقف نمی‌کنند.»

 

وی تصریح کرد: «روسیه نه تنها اوکراین را که اروپا را تهدید می‌کند. و تا زمانی که مجبور به توقف نشوند متوقف نخواهد شد.»

 

وی اضافه کرد که روسیه زیرساخت‌های کلیدی اوکراین از جمله ۳۰۰ بیمارستان را ویران کرده است. 

 

زلنسکی گفت: «اوکراین برای نجات از جنگ، به کمک بیشتری نیاز دارد.»

 

نیروی هوایی آلمان کار تخلیه اوکراینی‌های مجروح را آغاز کرد

ارتش آلمان، بوندس‌وهر، اولین ماموریت برای تخلیه غیرنظامیان اوکراینی‌ مجروح، از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین را آغاز کرد.

 

بر این اساس یک فروند ایرباس متعلق به نیروی هوایی این کشور روز دوشنبه از فرودگاه نظامی کلن‌-واهن رهسپار مناطق مرزی در جنوب شرق لهستان، در حدود ۹۰ کیلومتری مرز اوکراین شد.

 

بوندس‌وهر تایید کرد که این هواپیما کودکان و بزرگسالان را برای درمان به آلمان می‌آورد.

 

پیش از این سربازان مجروح اوکراینی از راه‌های دیگری به آلمان فرستاده شده بودند.

 

هشدار شهردار کی‌یف: روسیه دوباره برای تصرف پایتخت اقدام خواهد کرد

درحالی که در ادامۀ جنگ اوکراین توجه‌ها بر مناطق جنوبی و شرقی این کشور متمرکز شده است، ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف هشدار داد که نیروهای روسیه ممکن است دوباره برای تصرف پایتخت اوکراین اقدام کنند.

 

او در پیامی که در تلگرام منتشر شد گفت: «این واقعیت که دشمن از کی‌یف عقب نشینی کرده به این معنی نیست که آنها از تصرف پایتخت صرف‌نظر کرده‌اند.»

 

کلیچکو همچنین به ساکنان کی‌یف که از شهر فرار کرده‌اند، توصیه کرد که با توجه به آیندۀ نامعلوم شهر و احتمال تهاجم دوباره، صبر کنند.

 

موافقت آلمان با افزایش حمایت‌ نظامی اروپا از اوکراین

دویچه وله: وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه، ۲۲ فروردین (۱۱ آوریل) در نشستی در لوکزامبورگ، راه‌های کمک بیشتر به کی‌یف به ویژه کمک‌های نظامی را بررسی می‌کنند.

 
در همین خصوص وزیر خارجه آلمان می‌گوید، اوکراین برای اینکه بتواند از خود در برابر حملات نیروهای روسیه دفاع کند، خیلی زود به حمایت نظامی بیتشر نیاز دارد.

 

آنالنا بربوک در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: «یک موضوع روشن است؛ اوکراین به تجهیزات نظامی بیشتر به ویژه سلاح‌های سنگین نیاز دارد».

 

بربوک تاکید کرد: «اکنون زمان بهانه‌گیری نیست بلکه زمان خلاقیت و تصمیم‌گیری است».

 

وزیر خارجه آلمان اشاره نکرد که این کشور چه سلاح‌های سنگینی را می‌تواند در اختیار اوکراین قرار دهد. او تنها گفت، کشورش با افزایش کمک نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین تا سقف ''یک و نیم میلیارد یورو'' موافقت کرده است. 

 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان سفر اخیر خود به کی‌یف پیشنهاد افزایش کمک نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین را مطرح کرده بود.

 

بورل سه روز پیش همراه با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به پایتخت اوکراین سفر کرده بود.

 

ادعای لاوروف: هدف از عملیات ویژه روسیه، پایان دادن به سلطه آمریکا بر جهان است

دیپلمات ارشد روسیه سیاست های آمریکا و اروپا را مورد انتقاد قرار داد، در شرایطی که کشورهای غربی نسبت به ارسال سلاح به اوکراین متعهد شده اند.

 

وی با اعلام اینکه مسکو تسلیم فشارهای خارجی نمی شود، هدف از عملیات ویژه روسیه در اوکراین را خاتمه بخشیدین به برنامه های واشگتن برای سلطه جهانی برشمرد.

 

لاوروف گفت: عملیات نظامی ما برای پایان دادن به گسترش بی پروا و مسیر عاری از حس مسئولیت به سوی سلطه کامل آمریکا و به تبع آن بقیه کشورهای غربی در عرصه جهانی طراحی شده است.

 

وی افزود: این سلطه گری با نقض فاحش قوانین بین الملل ایجاد می شود و منطبق با برخی قوانین نامشخص است که در مواردی اعمال می شود.

 

وی همچنین از اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت در حال حاضر قوانین به شدت تغییر کرده است.

 

لاوروف گفت: این یک تغییر کاملا جدی است حتی در سیاستی که اتحادیه اروپا و غرب تحت رهبری آمریکا پس از آغاز عملیات نظامی ویژه ما شروع به دنبال کردن آن کردند. سیاستی که منعکس کننده خشم و از جهاتی حتی دیوانگی است که البته نه صرفا به واسطه اوضاع اوکراین، بلکه با تبدیل کردن اوکراین به پایگاهی برای سرکوب نهایی روسیه تعیین می شود.

 

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که این احتمال وجود دارد که نیروهای اوکراینی با حمایت سرویس های اطلاعاتی غربی اقدامات تحریک آمیز تازه ای انجام دهند.

 

وی به حوادث اخیر در دونباس اشاره داشت زمانی که نیروهای اوکراینی قصد داشتند روسیه را مسئول حملات شان به شهر کراماتورسک بدانند، اما به گفته لاوروف، پس از ارائه مدارکی از سوی روسیه در مورد این حادثه، رسوایی به طور کلی مخفی نگه داشته شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------