پوتین: اهداف نظامی روسیه در اوکراین محقق می‌شود/ ژاپن دارایی دختران پوتین و همسر لاوروف را مسدود کرد



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات ویژه در اوکراین را کمک به مردم منطقه «دونباس» و حفاظت از روسیه خواند و تاکید کرد اهداف این عملیات بدون شک محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت که اهداف عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین محقق خواهد شد. وی در دیدار با کارکنان پایگاه فضایی «وستوچنی» در خاور دور روسیه، در خصوص تحقق اهداف عملیات در اوکراین که آن‌ها را «کاملاً روشن و عالی» خواند، گفت: اینطور خواهد بود. شکی نیست.

 

به گزارش «اسپوتنیک»، پوتین در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی (عملیات) کمک به مردم دونباس [منطقه در شرق اوکراین]است که استقلال آن را به رسمیت شناختیم. ما مجبور شدیم این کار را انجام دهیم، زیرا مقامات کی‌یف تحت فشار غرب از پیروی از توافقات مینسک با هدف حل صلح‌آمیز مشکلات مربوط به دونباس خودداری کردند.

 

وی همچنین گفت که بن‌بست مسلحانه با نیرو‌های ضد روسی پرورش یافته در اوکراین اجتناب‌ناپذیر و فقط مسئله زمان آن بود. رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: شاخه‌های نئونازی در کی‌یف در حال گسترش بود و درگیری با مسکو به حتم اتفاق می‌افتاد، تنها مسئله زمان این درگیری بود.

 

ولادیمیر پوتین در اشاره به تحریم‌های شدید غرب علیه روسیه در پی تحولات اوکراین هم تاکید کرد: روسیه قرار نیست منزوی شود و نباید در دنیای مدرن ما را منزوی کنند.

 

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه فضایی کشورش هم گفت «علی‌رغم همه سختی‌ها و سنگ‌اندازی‌های خارجی، روسیه برنامه‌های فضایی خود را تماما محقق خواهد کرد». وی افزود: روسیه برای توسعه فضاپیما با فناوری پیشرفته با بلاروس متحد می‌شود».

 

دیروز (دوشنبه) هم «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» تصریح کرد که مسکو تسلیم فشار‌های کشور‌های خارجی نمی‌شود و هدف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین پایان دادن به طرح‌های آمریکا برای سلطه جهانی است.

 

وزیر خارجه روسیه در این خصوص توضیح داد: عملیات نظامی ما برای پایان دادن به گسترش غیرمسئولانه و مسیر غیرمسئولانه به سمت سلطه ایالات متحده و تحت نظر آن‌ها، بقیه کشور‌های غربی در صحنه جهانی طراحی شده است. این سلطه با نقض فاحش قوانین بین المللی و مطابق با برخی قوانین ناشناخته که گهگاهی وضع می‌شود، ساخته شده است.

 

ژاپن دارایی دختران پوتین و همسر لاوروف را مسدود کرد

کابینه ژاپن روز سه شنبه تحریم های بیشتری را علیه روسیه تصویب کرد که مسدود شدن دارایی شهروندان روسی از جمله دو دختر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور و همسر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و همچنین ممنوعیت واردات برخی کالاهای روسی را شامل می شود.

 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، ژاپن همگام با اقدامات تنبیهی آمریکا و کشورهای اروپایی، دارایی ۲۸ سازمان روسی دیگر همچون سازمان های مرتبط با فعالیت نظامی و دو بانک وام دهنده را مسدود می کند. تمهیدات در نظر گرفته شده برای این بانک ها از ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت) به اجرا درمی آید.

 

دولت توکیو همچنین اشخاص و شرکت های ژاپنی را از هر گونه سرمایه گذاری در روسیه منع می کند.

 

بدنبال افزوده شدن نام دختران پوتین به فهرست تحریم ها، شمار کلی افراد روسیه از جمله نیروهای نظامی و قانونگذارانی که مشمول مسدود شدن دارایی ها از سوی مقام های ژاپنی قرار گرفته اند، به ۴۹۹ نفر رسیده است.

 

ماتسونو هیروکازو دبیر ارشد کابینه ژاپن در یک کنفرانس خبری گفت: برای جلوگیری از تشدید بیشتر بحران، برقراری آتش بس در اسرع وقت و توقف حمله روسیه به اوکراین، کشور ما باید تحریم های سختی علیه مسکو را در ضمن همکاری با جامعه جهانی اعمال کند.

 

هاگیودا کوئیچی وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن نیز گفت که توکیو ممنوعیت واردات مشروبات الکلی، برخی محصولات چوبی و ماشین آلات را در قالب تحریم های بیشتر علیه مسکو به اجرا می گذارد.

 

در مجموع ۳۸ قلم کالا مشمول تحریم ها هستند. ارزش واردات ژاپن تقریبا ۱۶ میلیارد ین (۱۲۸ میلیون دلار) است.

 

هاگیودا تاکید کرد که ژاپن در راستای تعهد گروه هفت مبنی بر پایان وابستگی به انرژی روسیه، بر روند جداسازی خود از منابع انرژی مسکو سرعت می بخشد.

 

زغال سنگ روسیه ۱۳  درصد از زغال سنگ مورد استفاده برای تولید برق و ۸ درصد زغال سنگ کک را تشکیل می دهد که برای تولید فولاد و سایر تولیدات صنعتی در ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وزیر ژاپنی اطمینان داد که ژاپن با تنوع بخشیدن به منابع و تامین کنندگان انرژی و ترغیب کشورهای تولید کننده انرژی به جز روسیه به افزایش تولید، این کاهش را جبران می کند.  

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------