آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

نخست وزیر انگلیس درپی رسوایی پارتی گیت جریمه شد/ جانسون: استعفا نمی‌دهم



بوریس جانسون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رسوایی پارتی گیت در نتیجه تحقیقات پلیس لندن سرانجام سرباز کرد و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به نقض قوانین کرونایی متهم و جریمه شد.

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیری روز سه‌شنبه تائید کرد که علاوه بر نخست وزیر، وزیر دارایی انگلیس نیز از سوی پلیس جریمه شده است. گفته می‌شود همسر نخست وزیر انگلیس هم در فهرست جرائم پلیس قرار دارد.

 

ماجرای رسوایی پارتی گیت، کمی بیش از سه ماه پیش و با انتشار گزارشی در روزنامه انگلیسی دیلی میرر کلید خورد. براساس گزارش این روزنامه، یک سال قبل، یک مهمانی خداحافظی برای یکی از کارکنان و همچنین یک مهمانی کریسمس در دفتر نخست وزیر انگلیس برگزار شده است. این مهمانی ها در میانه دور دوم محدودیت های کرونایی در انگلیس برگزار شد که در جریان آن، برگزاری گردهمایی غیرکاری در فضای بسته ممنوع بود.

 

بعلاوه، گزارش های دیگری در مورد پارتی های دیگر در داونینگ استریت منتشر شد که در واقع از برگزاری مهمانی ها در سختگیرانه ترین دوران محدودیت های کرونایی خبر می داد.

 

پلیس تاکنون بیش از ۵۰ نفر را که در این مراسم حضور داشته‌اند جریمه کرده، اما نام آن ها را فاش نکرده است.

 

رهبر حزب اصلی مخالف انگلیس (کارگر) در واکنش به تحول خواستار کناره‌گیری نخست وزیر و وزیر دارایی شده است. «کی‌یر استارمر» گفت که هر دو نفر برای حکومت کردن مناسب نیستند و «انگلیس شایسته رهبران بهتری است»

 

وی افزود: بوریس جانسون و ریشی سوناک قانون را زیر پا گذاشته اند و بارها به مردم بریتانیا دروغ گفته اند. هر دو باید استعفا دهند.

 

«اد دیوی» رهبر لیبرال دموکرات ها نیز خواستار برگزاری جلسه اضطراری پارلمانی برای برگزاری رای عدم اعتماد به نخست وزیر شده است و گفت: این دولت بحران زده از کشوری که در بحران است غفلت می کند.

 

این درحالیست که نظرسنجی جدید موسسه یوگاو نیز نشان می دهد که عذرخواهی اخیر جانسون کمتر تاثیری در تغییرافکار عمومی این کشور داشته است و ۶۳ درصد انگلیسی ها بر این باورند که جانسون باید استعفا دهد.

 

جانسون: استعفا نمی‌دهم

 بوریس جانسون عصر سه‌شنبه به شبکه خبری اسکای گفت که جریمه پلیس را به دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی پرداخت کرده و از ملت انگلیس عذرخواهی می‌کند.

 

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر این جریمه استعفا می‌دهد، گفت: "من می خواهم بتوانم به وظایفی که دارم ادامه دهم و مشکلات کشور را حل کنم."

 

وی با تاکید بر ضرورت عبور از این مقطع افزود؛ کار او خدمت به مردم انگلیس است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------