آخرین اخبار بین الملل

بسته کمک مالی به اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

سنای آمریکا بسته کمک مالی به اوکراین و اسرائیل را تصویب کرد

سنای آمریکا با حمایت گسترده دو حزبی، بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان می‌شود.…

تجاوز جنسی نظامیان روس به هزاران دختر خردسال و کودکان اوکراینی/ روسیه در حال انتقال سامانه‌های موشکی به مرز فنلاند



حملات روسیه به ماریوپل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهوری اوکراین از «هزاران مورد تجاوز جنسی» از جمله به «دختران خردسال و کودکان بسیار کوچک» در مناطقی که قبلاً توسط ارتش متجاوز روسیه اشغال شده بود خبر داد.

به گزارش بهارنیوز، ولودیمیر زلنسکی، که در نطقی ویدیویی خطاب به پارلمان لیتوانی سخن می‌‌گفت همچنین به دیگر موارد نقض قوانین جنگی اشاره کرد و افزود: «ثبت و بررسی جنایات جنگی ارتکابی توسط روسیه در مناطق آزاد شده از اشغالگران کماکان ادامه دارد. تقریباً هر روز گورهای دسته جمعی جدیدی پیدا می شود.» سرگئی کیسلیسا، سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد، نیز اعلام کرد که روسیه بیش از ۱۲۱ هزار کودک را از اوکراین خارج کرده و طبق گزارش‌ها قصد دارد با تصویب لایحه‌ای امکان فرزندخواندگی آنها را فراهم بیاورد، چه بچه‌هایی که یتیم هستند و چه آنها که پدر و مادر دارند. وی افزود که بیشتر این کودکان از شهر محاصره‌شده ماریوپل به منطقه دونتسک و سپس از آنها به شهر روسی تاگانروگ منتقل شده‌اند. فونتین نیز گفت که یونیسف گزارش‌های مشابهی دراین باره دریافت کرده، اما افزود که «ما هنوز دسترسی لازم را نداریم تا بتوانیم بررسی و تایید کنیم و ببینیم که آیا می‌توانیم کمکی بکنیم».

 

وی عنوان کرد که ۲.۸ میلیون کودک اوکراینی که بی‌خانمان شده‌اند در داخل اوکراین هستند و دو میلیون کودک دیگر هم در خارج از کشور. همچنین حدود نیمی از ۳.۲ میلیون کودکی که هنوز در خانه‌هایشان در اوکراین به‌سرمی‌برند، در معرض خطر کمبود غذا قرار دارند.

 

گزارش‌ها در مورد جنایت‌های جنگی روسیه نیز همچنان بیشتر و بیشتر می‌شوند. سیما بحوث، مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل، به شورای امنیت گفت: «هر روز بیشتر و بیشتر از تجاوز و خشونت جنسی می‌شنویم.» کاترینا چرپاخا، رئیس گروه حقوق بشری «لا استرادا-اوکراین» نیز، به‌صورت مجازی برای شورای امنیت سخنرانی کرد و گفت: «اشغالگران روسی در اوکراین از خشونت و تجاوز به‌عنوان سلاحی جنگی استفاده می‌‌کنند.» در حالی که برخی گزارش‌ها در رسانه‌های اجتماعی مدعی استفاده نیروهای روسیه از تسلیحات شیمیایی در بندر ماریوپل اوکراین شدند، دولت این کشور و دولت‌های غربی وعده دادند به‌سرعت در این مورد تحقیق کنند. آن‌ها به روسیه در مورد عواقب استفاده احتمالی از این تسلیحات هشدار دادند. هانا مایلار، معاون وزیر دفاع اوکراین، گفت کی‌یف در این مورد تحقیق می‌کند. خانم مایلار در صحبت‌هایی که از تلویزیون پخش شد، گفت: «این نظریه مطرح شده که شاید از تسلیحات فسفری استفاده شده باشد.»

 

تولید، استفاده و ذخیره تسلیحات شیمیایی طبق کنوانسیون سال ۱۹۹۷ ممنوع است. این کنوانسیون البته استفاده از فسفر را ممنوع نمی‌کند گرچه گروه‌های حقوق بشری به استفاده از آن معترض‌اند. این در حالی است که برخی مقام‌های ارشد جدایی‌طلبان پیش از این، علنی خواستار استفاده از تسلیحات شیمیایی شده بودند. ادوآرد باسورین، سخنگوی «جمهوری خلق دونتسک» (جمهوری جدایی‌طلب شرق اوکراین که روسیه آن‌ را به رسمیت می‌شناسد)، روز دوشنبه در تلویزیون روسیه، از ارتش این کشور خواست از «نیروهای شیمیایی» در ماریوپل استفاده کند!

 

در همین حال، شهردار بوچا، واقع در شمال غربی کی‌یف، می‌گوید که مسئولان شهری تاکنون جسد ۴۰۳ فردی را که به گفته آنها توسط نیروهای متجاوز روسی کشته شده‌اند، پیدا کرده‌اند. آناتولی فدوروک همچنین طی سخنانی تاکید کرد کرد که هنوز زمان مناسبی برای بازگشت ساکنان به شهر پس از خروج نیروهای روسیه در پایان ماه مارس نیست. این آمار در حالی ارائه می‌شود که ولادیمیر پوتین، دیکتاتور روسیه روز سه‌شنبه در سخنانی کشتار و قتل عام غیرنظامیان در شهر بوچا را «جعلی» خواند!!

 

شهردار ماریوپل هم امروز اعلام کرد که بر اساس آخرین برآوردها، از زمان آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه تاکنون حدود ۲۱ هزار  غیرنظامی در این شهر بندری واقع در جنوب اوکراین کشته شده‌اند. وادیم بویچنکو که در جریان یک گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود که محاسبه دقیق تلفات به دلیل درگیری‌های خیابانی در شهر پیچیده است. روسیه هفته‌ها است که ماریوپل را بی‌رحمانه بمباران می‌کند و مقام‌ها می‌گویند بیش از ۲۰ هزار نفر طی این حملات کشته شده‌اند. تا به‌حال یک‌چهارم جمعیت ۴۴ میلیونی اوکراین مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند.

 

***

 

شهردار ماریوپل: ۲۰ هزار غیر نظامی کشته شدند

شهردار شهر ماریوپول در یک گفتگوی تلویزیونی ادعا کرده که نظامیان روس در این شهر بیش از ۲۰ هزار نفر غیرنظامی را کشته‌اند.


به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، "وادیم بویچنکو" شهردار ماریوپل در گفتگویی تلویزیونی ادعا کرده است که در حمله نظامیان روسیه به این شهر بیش از ۲۰ شهروند غیر نظامی اوکراینی کشته شده است.

 

وی گفت:‌ در تلفات خیابانی تعیین دقیق تلفات سخت است.

 

به گفته پاولو کیریلنکو، رئیس اداره نظامی منطقه دونتسک، تعداد کشته‌شدگان در ماریوپل ممکن است به ۲۲ هزار نفر برسد. وی به خبرنگار سی ان ان گفته است: وضعیت ماریوپل اظهار نظر در مورد تعداد تلفات را دشوار می کند.

 

مقامات اوکراینی پیش از اظهارات شهردار ماریوپول ادعا کرده بودند که نظامیان روسی از سلاحهای شیمیایی در این شهر استفاده می‌کنند.

 

منابع اوکراینی گفتند در مشاهدات اولیه با قربانیانی مواجه شدند که با نارسایی تنفسی و عوارض جسمانی دیگر ناشی از مواد شیمیایی روبرو بودند.

 

***

 

دیلی میل: روسیه در حال انتقال سامانه‌های موشکی به مرز با فنلاند است

یک نشریه انگلیسی روز سه شنبه مدعی شد که روسیه پس از هشدار به فنلاند مبنی بر عدم پیوستن به ناتو، تجهیزات نظامی سنگین از جمله سامانه‌های موشکی خود را به سمت مرز فنلاند منتقل می کند.

 

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی «دیلی میل» با استناد به برخی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نوشت، روسیه پس از هشدار به فنلاند مبنی بر عدم پیوستن به ناتو، تجهیزات نظامی سنگین از جمله سامانه‌های موشکی را به سمت مرز فنلاند منتقل می‌کند.

 

استقرار روسیه در حالی صورت می‌گیرد که «سنا مارین»، نخست‌وزیر فنلاند گفته است که انتظار دارد دولتش رسیدگی به این موضوع را قبل از اواسط تابستان» پایان دهد.

 

نظرسنجی‌های اخیر یک موسسه فنلاندی نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از فنلاندی‌ها روسیه را یک «تهدید نظامی مهم» می‌دانند که ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

روزنامه انگلیسی «تایمز» نیز به تازگی در گزارشی به نقل از مقام‌هایی که نخواستند نامشان فاش شود، خبر داد، فنلاند و سوئد در تدارک برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند و این موضوع تا تابستان سال جاری انجام می‌‍شود.

 

گزارش روزنامه تایمز آمده که روسیه با حمله به اوکراین یک «اشتباه بزرگ راهبردی» مرتکب شده و این کار، سبب شده که سوئد و فنلاند تا اوایل تابستان سال جاری به ناتو ملحق شوند.

 

طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که طی نشست هفته گذشته وزرای خارجه ناتو که با حضور وزرای خارجه سوئد و فنلاند برگزار شد، عضویت این دو کشور واقع در اروپای شمالی در ناتو «موضوع گفت‌و‌گو و محور چندین نشست» بوده است.

 

بنابر گزارش‌ها، واشنگتن از عضویت فنلاند و ناتو در ناتو حمایت می‌کند و با توجه به «حمله روسیه به اوکراین» اعتقاد دارد با افزایش تعداد اعضای ناتو از ۳۰ کشور به ۳۲ کشور، این موضوع سبب کاستن از توان نظامی ارتش روسیه خواهد شد.

 

طی گمانه‌زنی‌های قبلی رسانه‌های غربی، فنلاند در حال تدارک برای اتخاذ تصمیم تاریخی خود برای ارائه درخواست عضویت این کشور در ناتو تا «قبل از نیمه اول تابستان» به منظور ایجاد بازدارندگی در برابر «تجاوزگری روسیه» بوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------