آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ناو جنگی «موسکووا» روسیه غرق شد/ صف خرید تمبر یادگاری مرزبان معروف در اوکراین



ناو جنگی روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که ناو جنگی موسکووا متعلق به این کشور غرق شده است.

به گزارش انتخاب، اوکراین پیش از این ادعا کرده بود که ناو موسکووا را هدف حمله موشکی قرار داده است، اما روسیه ضمن رد این ادعا دلیل آتش گرفتن ناو را انفجار در انبار مهمات اعلام کرد.

 

این کشتی با ۵۱۰ خدمه یک هدف نمادین و مهم نظامی بود و هدایت حملات دریایی روسیه به اوکراین را به عهده داشت.

 

پیشتر در بیانیه‌ای که رسانه‌های روسیه منعکس کردند آمده بود که آتش‌سوزی باعث انفجار در ناو جنگی "مسکووا" شد و همه ملوانان کشتی را ترک کردند.

 

در این بیانیه آمده بود: "مهمات ناو مسکووا در نتیجه آتش‌سوزی در کشتی منفجر شده است... کشتی به شدت آسیب دیده است. کلیه خدمه خارج شده اند. علت آتش‌سوزی در دست بررسی است."

 

آن بیانیه اشاره‌ای به علت آتش‌سوزی نمی‌کرد.

 

کاخ سفید: انفجار در ناو جنگی روسیه ضربه بزرگی به مسکو است

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید وقوع انفجار در ناو جنگی نیروی دریایی روسیه موسوم به "مسکوا" را ضربه بزرگی به مسکو دانست.

 

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در خصوص انفجار در این کشتی گفت که این حادثه یا به خاطر بی کفایتی خدمه و یا حمله موفق اوکراینی ها رخ داده است.

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: اوکراینی ها شب گذشته با ما در تماس بودند و گفتند که ناو روسیه را با موشک های ضد کشتی هدف قرار داده اند. درحال حاضر ما ظرفیت تایید مستقل این حمله را نداریم، اما بدون شک نحوه وقوع این حادثه یک ضربه بزرگ به روسیه است.

 

سالیوان ادامه داد: این پیشرفته ترین کشتی روسیه است و اکنون آنها مجبور شده ان آسیب جدی در آن را تایید کنند. آنها مجبور بوده اند بین دو روایت یکی را انتخاب کنند. اول اینکه دلیل این حادثه بی کفایتی بوده و دوم اینکه به این ناو حمله شده است. در هر صورت نتیجه خوبی برای آنها نیست.

 

***

 

صف خرید تمبر یادگاری مرزبان معروف در اوکراین

بهارنیوز نوشت: با شنیدن خبر نابودی رزم‌ مسکوا در دریای سیاه، مردم در ادارهٔ پست پایتخت اوکراین صف بسته‌اند تا تمبر یادگاری رمان گریبف، مرزبان اوکراینی با این ناو جنگی را بخرند. همان مرزبانی‌ که در آغاز جنگ در جزیرهٔ مار به پیشنهاد رزمناو مسکوا به تسلیم‌شدن گفته بود: کشتی روسی، برو‌ به درک!

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------