حماس: تعرض به مسجدالاقصی، منطقه را به آتش می‌کشد/ بنت: برای هر سناریویی آماده‌ایم



حماس،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که هرگونه تعدی اسرائیل به مسجد الاقصی موجب انفجار اوضاع در کل منطقه خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از میدل ایست نیوز، صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین به طرف‌های واسطه اعلام کرده‌اند که هرگونه تعدی اسرائیل به مسجد الاقصی موجب انفجار اوضاع نه تنها در فلسطین، بلکه در کل منطقه و جهان خواهد شد.

 

العاروری در اظهاراتی تصریح کرد که ملت فلسطین هر لحظه برای رویارویی و مقابله با اشغالگران اسرائیلی آماده است و فلسطینیان وارد موج جدیدی از عملیات‌های مقاومتی به منظور بیرون راندن اشغالگران از کرانه باختری و قدس خواهند شد.

 

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که ما فریب وعده‌های دشمن را نمی‌خوریم و به قدرت و آمادگی ملت برای دفاع از مسجد الاقصی با تمامی داشته‌های خود ایمان داریم.

 

صالح العاروری تاکید کرد که ملت فلسطین وارد مرحله خیزش سراسری و فراگیر علیه دشمن در کرانه باختری، قدس، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و حتی خارج از فلسطین شده و غزه در این مرحله جایگاهی استراتژیک دارد.

 

***

 

بنت: برای هر سناریویی در مسجد الاقصی آماده‌ایم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رژیم آماده هرگونه سناریویی در مسجدالاقصی است.

 

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از جلسه ارزیابی با مشارکت عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی و یعقوب شبتای، بازرس کل پلیس و فرمانده یگان گارد مرزی گفت: ما برای آرام شدن اوضاع در مسجد الاقصی و سرتاسر "اسرائیل" تلاش می‌کنیم و آماده مقابله با هرگونه سناریویی هستیم. نیروهای امنیتی آماده اجرای هر مأموریتی هستند.

 

شبتای نیز مدعی شد: تعداد اندکی از افراد برای نقض قوانین منطقه مسجد الاقصی تلاش کردند. ما هرگز به این گروه یا دیگران اجازه نمی‌دهیم آرامش را برهم بزنند یا آزادی عبادت را بگیرند. مسجد الاقصی باز است و به تمام ساکنان اجازه ورود به آن را می‌دهیم.

 

بارلیو نیز گفت: به نفع ما نیست که مسجد الاقصی به رکز خشونت تبدیل شود که نمازگزاران مسلمان را در این مکان و یهودیان را در دیوار ندبه مورد هدف قرار دهد. نیروهای پلیس که وارد مسجد الاقصی شدند مجبور به ورود برای مقابله با طرف‌های خشونت آمیز شدند.

 

صبح امروز (جمعه) درگیری‌هایی در مسجد الاقصی میان نمازگزاران و نیروهای اسرائیلی رخ داد که به زخمی شدن ده‌ها فلسطینی و بازداشت نزدیک به ۴۰۰ تن منجر شد.

 

رژیم صهیونیستی در راستای تنگ کردن عرصه بر فلسطینی‌های کرانه باختری و با ادعای عید فصح یهودیان این منطقه را بسته است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------