آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

یک محله کاملا یهودی در امارات احداث می‌شود



محله یهودیان در امارات،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس انجمن جوامع یهودی خلیج فارس خبر داد که قرار است یک محله کاملا یهودی در امارات احداث شود تا یهودیان به راحتی بتوانند مناسک خود را انجام دهند و در آن زندگی کنند.

به گزارش فارس، خاخام ارشد شورای یهودیان در امارات خبر داد که مذاکرات برای احداث نخستین محله یهودی‌نشین در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در حال انجام است.

 

«الی عبادی»، رئیس انجمن جوامع یهودی خلیج فارس (AGJC) گفت: حدود دو هزار یهودی در امارات اقامت دارند و ۵۰۰ یهودی نیز مناسک مذهبی خود را انجام می دهند».

 

پایگاه خبری الخلیج الجدید به نقل از عبادی گزارش داد، تعداد این یهودیان از زمان امضای توافق «آبراهام» با امارات و بحرین در سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

 

این خاخام مدعی شد: «آنچه ما نیاز داریم یک محله یهودی‌نشین است. من با چند سازنده املاک درباره این موضوع صحبت کردم؛ یک محله یهودی‌نشین مخصوص و با تمامی امکانات».

 

وی همچنین گفت که خواستار یک محله است که در آن، کنیسه یهودیان، «منازل مخصوص، واحدهای مسکونی، هتل و مراکز خرید و فروش باشد. این چیزی است که من به دنبال آن هستم. مذاکرات در این باره در جریان است».

 

امارات پس از امضای قراردادهای سازش با رژیم صهیونیستی، میزبان ۲۰۰ هزار گردشگر یهودی بوده است. بیشتر این افراد، در این کشور اقامت دارند و شرکتهایی را نیز دایر کرده‌اند.

 

عبادی پیش‌بینی می‌کند که این تعداد در پنج سال آینده چهار برابر شود. وی ادعا کرد: «این بدان معناست که زمان آن رسیده است که امارات یک محله یهودی‌نشین احداث کند که در آن هتل، مرکز خرید، مدرسه و کنیسه داشته باشد».

 

این خاخام یهودی در پایان گفت که شاهد احداث کنیسه و مدارس یهودی و برگزاری مناسک آنان در امارات خواهند بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------