روسیه از پاکسازی تمام مناطق ماریوپول خبر داد/ هواپیمای حامل تسلیحات غربی برای اوکراین را سرنگون کردیم



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت دفاع روسیه شنبه شب اعلام کرد، نیروهای نظامی این کشور تمام مناطق شهر ماریوپول را از نیروهای اوکراینی پاک‌سازی کردند و تنها تعداد کمی از نیروهای اوکراینی در کارخانه فولاد ازووتسال باقی مانده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از فرانس ۲۴، درگیری‌های شدید در شهر بندری ماریوپول به مدت چند هفته ادامه داشته و تسخیر این شهر برای روسیه یک پیروزی راهبردی محسوب می‌شود.

 

شهردار ماریوپول اوکراین با گذشت بیش از ۶ هفته از محاصره و حملات گسترده نیروهای روسیه، مدعی شد که دستکم ۲۱ هزار تن در این شهر راهبردی که قطب صنعتی اوکراین به شمار می‌رفت، جان خود را از دست داده‌اند. 

 

به گزارش ایرنا، در ماریوپول که پیش از آغاز جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) با حمله همه جانبه نیروهای روسیه، ۴۵۰ هزار شهروند داشت، اکنون ۱۲۰ هزار تن باقی مانده‌اند و اجساد هزاران قربانی درگیری‌های شدید در خیابان‌هایش پراکنده شده‌اند. 

 

کمبود تسلیحات، تدارکات و پشتیبانی توانایی نیروهای مدافع ماریوپول را برای ادامه مقاومت در برابر نیروهای روسیه تهدید می‌کند. 

 

در پی ادعای حمله هوایی نیروهای روسیه در اوایل مارس به یک بیمارستان و زایشگاه در ماریوپول، این شهر در معرض توجه جهانی قرار گرفت و کشورهای غربی این اقدام را جنایت جنگی دانستند. 

 

همچنین گفته می‌شود که در حمله هوایی به یک تالار نمایش در همین شهر که به پناهگاه شهروندان تبدیل شده بود، ۳۰۰ تن جان خود را از دست داده‌اند. 

 

روسیه و اوکراین روز شنبه برای ایجاد ۹ گذرگاه انسان‌دوستانه در چند شهر این کشور توافق کردند.

 

***

 

هواپیمای حامل تسلیحات غربی برای اوکراین را سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه خبر داد که یک هواپیما را که حامل حجم زیادی از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین بوده را در نزدیکی شهر اودسا سرنگون کرده است.

 

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه خبر داد که یک هواپیما را که حامل حجم زیادی از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین بوده را در نزدیکی شهر اودسا سرنگون کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد که شهر بندری و راهبردی ماریوپل را به طور کامل از جنگجویان آزوف، مزدوران و نیروهای مسلح اوکراینی پاکسازی کرده است. 

 

وزارت دفاع روسیه افزود: «ارتش اوکراین و دیگر نهادهای مسلح اوکراینی تا کنون 23 هزار نفر از نیروهایشان را از دست داده‌اند».

 

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات طرف اوکراینی در شهر ماریوپل به بیش از 4 هزار نفر رسیده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------