آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

افزایش تنش در روابط مسکو - تل آویو/ سفیر اسرائیل احضار شد



روابط اسرائیل و روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
در ادامه تنش میان روسیه و اسراییل بر سر موضوع اوکراین ، وزارت خارجه روسیه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، این تصمیم روسیه در پی مواضع اخیر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اتخاذ شد که حمله به اوکراین را محکوم کرده بود.

 

اسرائیل تا مدتی پس از آغاز یورش روسیه در اوکراین از نکوهش مسکو خودداری کرد. یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، گفته بود که روسیه عملاً همسایه شمالی اسرائیل است و حفظ منافع اسرائیل در قبال سوریه برای دولت اسرائیل اهمیت بیش‌تری دارد.

 

با این حال، با ادامه یورش روسیه در اوکراین، یائیر لاپید روز ۱۸ فروردین گفت که روسیه علیه غیرنظامیان مرتکب جنایت جنگی شده‌است.

 

موضع رژیم صهیونیستی در خصوص حمله روسیه به اوکراین تا حدودی دوپهلو  هم بوده است . از یک سو به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره محکومیت حمله به اوکراین و اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رای مثبت داد اما از سوی دیگر اعلام کرد که به تحریم های غرب علیه روسیه نخواهد پیوست.

 

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، اخیرا در اظهاراتی گفت روسیه مرتکب جنایت جنگی شده و رای اسرائیل در شورای حقوق بشر سازمان ملل همگام با بسیاری از کشورهای غربی باعث تعلیق روسیه از این شورا شد.

 

روسیه اظهارات لاپید و رای اسرائیل در آن شورا را «مایه تاسف» نامیده‌است.

 

روسیه هم در اقدامی بی‌سابقه جزئیاتی از آخرین حمله جنگنده‌های اسرائیلی در سوریه را منتشر کرده و هم‌زمان با نکوهش شدید اسرائیل بر سر رویدادهای اخیر مسجدالاقصی، گفته‌است که اسرائیل غزه را به زندانی بزرگ برای فلسطینیان تبدیل کرده‌است.

 

روسیه نوشت که اسرائیل از وضعیت ایجاد شده در اوکراین برای منحرف کردن افکار عمومی بین‌المللی در قضیه فلسطینی که یکی از قدیمی‌ترین نزاع‌های حل نشده جهان است، سوء استفاده می‌کند.

 

روسیه افزود که بر خلاف قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دولت‌های اسرائیل به اشغالگری پیشرونده و ضمیمه کردن اراضی فلسطینی ادامه داده و بیش از دو و نیم میلیون فلسطینی را در کرانه باختری به صورت نقاطی که با جهان خارج ارتباط ندارند، رها کرده‌اند.

 

روسیه هچنین در مورد غزه نوشته‌است که اسرائیل این باریکه را عملاً به زندانی باز برای دو میلیون ساکنین آن تبدیل کرده که ۱۴ سال است در شرایط حصر دریایی، هوایی و زمینی نگاهداری می‌شوند.

 

اسرائیل از واکنش به این بیانیه سیاسی تند روسیه نیز خودداری کرده‌است. دفتر وزیر خارجه اسرائیل گفته‌است که سکوت بر واکنش ترجیح دارد.

 

رادیوی ارتش اسرائیل ۲۸ فروردین ارزیابی کرد که واکنش اسرائیل به بیانیه‌های روسیه یا اقدام روسیه در افشای جزئیات حملات اخیر در سوریه، ممکن است به بروز تنش واقعی در روابط مسکو- اورشلیم منجر شود یا حتی روسیه در گام بعدی اقدامات عملی در جلوگیری از حملات اسرائیلی در سوریه انجام دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------