آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار یک پهپاد را با لیزر تمام الکتریکی از کار انداخت



نیروی دریایی آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا برای اولین بار یک پهپاد را که به نوعی نماینده یک موشک کروز فروصوت بود، با استفاده از امواج پرانرژی تمام الکتریکی لیزر سرنگون کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیواطلس، سلاح دفاع لیزری لایه‌ای لاکهید مارتین (LLD) در تاسیسات آزمایش سیستم‌های لیزری پر انرژی (High Energy Laser Systems Test Facility) ارتش ایالات متحده در محدوده موشکی وایت سندز (White Sands Missile Range)، نیومکزیکو، موتور یک پهپاد را از کار انداخت. این پهپاد سپس با چتر به زمین بازگشت.

 

این آزمایش در ماه فوریه ۲۰۲۲ نه تنها برای نشان دادن توانایی تسلیحات لیزری برای ردیابی و هدف قرار دادن اهداف بزرگ مانند پهپاد بلکه برای نشان دادن توانایی آن در هدف قرار دادن انواع دیگری از تهدیدها مانند هواپیماهای رباتیک بال ثابت، کوادکوپترها و موشک‌های کروز فروصوت صورت گرفت.

 

به گفته‌ی نیروی دریایی، سلاح‌های لیزری مزایای زیادی دارند. این سیستم با استفاده از یک تلسکوپ با وضوح بالا، می‌تواند اهداف را ردیابی کند و تعیین کند که لیزر چقدر به یک هدف آسیب وارد می‌کند. علاوه بر این، سلاح‌های لیزری را می‌توان برای از کار انداختن حسگرها یا مات و مبهوت کردن نیروهای متخاصم بدون کور کردن دائمی آن‌ها مورد استفاده قرار داد.

 

برخلاف سلاح‌های لیزری اولیه که با مواد شیمیایی کار می‌کردند، LLD حالت جامد دارد و از سیم‌پیچ‌هایی از فیبرهای نوری شیشه‌ای تشکیل شده است. این سیم‌پیچ‌ها را می‌توان دسته‌بندی کرد و لیزرهایی را که تولید می‌کنند، به صورت یک پرتو واحد و قدرتمند در آورد.

 

علاوه بر این، سلاح‌های لیزری نیازی به مواد منفجره یا پیشران ندارند و بنابراین برای نگهداری در کشتی‌ها ایمن‌تر هستند و از نظر تئوری تا زمانی که این نیرو در دسترس باشد، مهمات آن نامحدود باقی می‌ماند و هزینه‌ هر شلیک حدود یک دلار خواهد بود.

 

نیروی دریایی آمریکا پیش از این نیز تسلیحات لیزری خود را در سال ۲۰۱۴ بر روی ناو "USS Ponce" در خلیج فارس و در سال ۲۰۲۱ بر ناو "USS Portland" مستقر کرده بود که بدون سرنگون کردن، هواپیماهای بدون سرنشین را از کار می‌انداخت. نیروی دریایی هیچ برنامه‌ای برای استفاده از LLD به عنوان یک سیستم تسلیحاتی استاندارد ندارد. اما آخرین آزمایش آن‌ها، قابلیت‌های فزاینده این فناوری از جمله استفاده از هوش مصنوعی برای ردیابی و هدف‌گیری تهدیدات را نشان می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------