آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

«پوتین» آزادسازی شهر ماریوپل را اعلام کرد/ شرط روسیه برای پایان جنگ اوکراین



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رییس جمهور روسیه امروز از آزادسازی ماریوپل در اوکراین خبر داد؛ اما به نیروهای ارتش این کشور دستور داد تا از یورش به این شهر بندری خودداری کنند.

به گزارش مهر به نقل از مترو، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی از آزادسازی شهر بندری ماریوپل واقع در اوکراین خبرداد.

 

بر اساس اعلام این رسانه، «ولادیمیر پوتین» به نیروهای ارتش این کشور دستور داده است تا از یورش به این شهر بندری خودداری کنند.

 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای ارتش روسیه ماریوپل را تحت کنترل خود درآورده اند.

 

وزیر دفاع روسیه در این خصوص به پوتین گفته بود که تمام قسمت های این شهر به استثنای کارخانه فولاد «آزوفستال» که حدود ۲ هزار شبه‌نظامی اوکراینی هنوز در آن مستقر هستند، به تصرف نیروهای روسیه درآمده است.

 

شویگو همچنینی در این خصوص گفت که مسکو بیش از ۱۴۲ هزار غیرنظامی را از ماریوپل تخلیه کرده، این شهر آرام است و امکان بازگشت غیرنظامیان نیز به آن وجود دارد.

 

طوری منطقه آزوف استال را مسدود کنید که حتی یک پرنده هم فرار نکند

پوتین ضمن ابراز خرسندی از اشغال شهر بندری ماریوپل در اوکراین از نیروهای ارتش خود خواست جوری منطقه صنعتی آزوف‌استال را محاصره و مسدود کنند که حتی یک پرنده هم نتواند از آنجا فرار کند.

 

روسیه شرط پایان جنگ اوکراین را گفت

الکسی پولیشچوک، از مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری دولتی تاس گفته است که جنگ علیه اوکراین زمانی پایان خواهد یافت که "ناتو از خاک اوکراین برای تهدید روسیه استفاده نکند"

 

وی افزوده است که "عملیات نظامی ویژه زمانی تمام می‌شود که اهداف آن تحقق یابد که از جمله شامل حفاظت از مردم صلحدوست دونباس، غیرنظامی شدن اوکراین و همچنین از بین رفتن تهدید ناتو علیه روسیه از خاک اوکراین است."

 

او گفت که کشورهای ناتو خاک اوکراین را اشغال کرده‌اند.

 

این مقام روسی در مورد چگونگی تهدید روسیه از خاک اوکراین توضیحی نداد اما افزود که "عملیات ویژه طبق برنامه" پیش رفته و "همه اهداف آن محقق خواهد شد"

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------