آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بایدن: جایگزین تحریم‌های روسیه، جنگ جهانی سوم خواهد بود/ زلنسکی: روسیه به دیگر کشورها هم چشم دارد



جو بایدن,خبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که یک جایگزین برای تحریم‌های سختگیرانه‌ای که واشنگتن علیه روسیه اتخاذ کرده است، جنگ جهانی سوم خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با براین تیلر کوهن که ویدیوی آن امروز (شنبه) در صفحه یوتیوب او منتشر شد، گفت: «شما دو گزینه دارید؛ اینکه جنگ جهانی سوم را شروع کنید و به جنگ فیزیکی با روسیه بروید، یا راه دوم، اینکه مطمئن شوید کشوری که برخلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند، در نهایت بهای انجام این کار را می‌پردازد.»

 

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که هیچکدام از تحریم‌ها فوری نیست. بایدن گفت: «اما من گمان می‌کنم که این تحریم‌ها، گسترده‌ترین تحریم‌های تاریخ، تحریم‌های اقتصادی و تحریم‌های سیاسی هستند.»  

 

رئیس دموکرات کاخ سفید همچنین تاکید کرد: «روسیه بابت این کار در کوتاه مدت و بلند مدت و به ویژه در بلند مدت هزینه جدی پرداخت خواهد کرد.»

 

***

 

زلنسکی: روسیه بعد از اوکراین، به دیگر کشورها چشم دارد

رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به اظهارات یک ژنرال روس که گفته بود خواستار کنترل کامل بر جنوب اوکراین است، گفت که حمله روسیه به کشورش "تنها اول راه است و مسکو قصد دارد تا دیگر کشورها را هم تصرف کند."

 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنانی گفت: تمام کشورهایی که مثل ما به پیروزی زندگی بر مرگ باور دارند، باید در کنار ما مبارزه کنند. آنها باید به ما کمک کنند چون ما در خط مقدم هستیم. و بعد چه کسی خواهد بود؟

 

اظهارات زلنسکی واکنشی به سخنان رستم مینکایف است. این ژنرال ارشد ارتش روسیه در سخنانی که خبرگزاری‌های دولتی روسیه منتشر کردند، گفت که هدف این کشور از حمله به اوکراین تصرف کامل جنوب و باز کردن مسیری زمینی به منطقه جدایی‌طلب ترنسنیستریا در مولداوی است. ژنرال رستم مینکایف تاکید کرد که "روسیه به دنبال کنترل کامل جنوب در کنار شرق و منطقه دونباس اوکراین است."

 

وزارت دفاع اوکراین در پیامی توییتری گفت که اظهارات مینکایف نشان می‌دهد که "روسیه دیگر نیاتش را پنهان نمی‌کند." در بیانیه این وزارتخانه آمده است: مسکو اکنون اذعان دارد که هدف "فاز دوم" این جنگ پیروزی بر نازی‌های افسانه‌ای نیست، بلکه اشغال شرق و جنوب اوکراین است. امپریالیسم، همانطور که هست.  

 

***

 

بورل خواستار ایجاد فوری کریدورهای بشردوستانه در ماریوپل شد

جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در بیانیه‌ای خواستار ایجاد فوری کریدورهای بشردوستانه در ماریوپل برای خروج غیرنظامیان از این شهر شد.

 

به گزارش ایرنا از سی ان ان، وی در این بیانیه که جمعه شب منتشر شد، گفت: دسترسی آزاد و امن برای فعالان کمک‌های بشردوستانه باید مطابق با اصول اولیه حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین‌المللی تضمین شود. 

 

بورل ضمن قدردانی از تلاش‌های اوکراین برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک جهت خروج غیرنظامیان از ماریوپل مدعی شد که روسیه چنین اقدامات مشابهی را انجام نمی‌دهد. 

 

وی همچنین مدعی شد که هزاران نفر از ساکنین شهر ماریوپل به اجبار از سوی نیروهای روسیه به مناطقی منتقل شده‌اند که دولت اوکراین کنترلی بر آن‌ها ندارد. 

 

وی افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر در شهر ماریوپل باقی مانده‌اند از جمله حدود یک هزار نفر که در کارخانه فولاد ازووتسال گرفتار شده‌اند. 

 

***

 

سازمان ملل متحد: برقراری صلح در اوکراین، محور اصلی مذاکرات پوتین و گوترش است

سازمان ملل متحد با تأیید سفر قریب‌الوقوع دبیرکل این سازمان به مسکو، اعلام کرد که رایزنی درباره برقراری صلح در اوکراین، محور اصلی این سفر خواهد بود.

 

به گزارش ایلنا، سازمان ملل متحد با تأیید سفر قریب‌الوقوع «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان به مسکو، اعلام کرد که رایزنی درباره برقراری صلح در اوکراین، محور اصلی این سفر خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش، گوترش در تاریخ ۲۶ آوریل به روسیه سفر کرده و با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

 

پیش از این کرملین از سفر گوترش به مسکو خبر داده بود.

 

***

 

ارتش روسیه انباری بزرگ از تسلیحات اوکراین را تصرف کرد

نیروهای روسی زرادخانه بزرگی از مهمات اوکراین را در منطقه خارکف تصرف کردند. گفته شده علاوه بر مهمات ساخت شوروی، مین‌ها و گلوله‌های ساخت غرب نیز در این زردخانه بدست آمده است.

 

به گزارش مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که نیروهای مهندسی ارتش روسیه کنترل یک زرادخانه ارتش اوکراین را با هزاران تن مهمات در منطقه خارکف به دست گرفته‌اند.

 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای ارتش روسیه در جریان عملیات ویژه خود، کنترل یک زرادخانه ارتش اوکراین را در مساحتی به وسعت چند صد هکتار با انبارهایی حاوی هزاران تن مهمات در منطقه خارکف به دست آوردند.»

 

در این بیانیه گفته شده است که «این‌ها مهماتی هستند که نیروهای اوکراینی برای بمباران محله‌های مسکونی و مناطق پرجمعیت استفاده می‌کردند و جان غیرنظامیان را به خطر می‌انداختند.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------