آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترامپ: هیچگاه به داشتن مسئولیت در شورش کنگره اذعان نکردم



ترامپ،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که او هرگز به ایفای نقش در جریان حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره در واشنگتن اذعان نکرده است.

به گزارش ایسنا، روز جمعه روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که به یک فایل صوتی از کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا دست یافته که نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تا حدی مسوولیت تحولات منتهی به شورش شش ژانویه را پذیرفته است.  

 

ترامپ امروز شنبه در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: نه این نادرست است. من هیچگاه به داشتن مسوولیت اذعان نکرده‌ام.

 

فایل‌های صوتی جدید متعلق به تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱، فاش می‌کند که کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه، "ترامپ را اولین مسوول شورش کنگره می‌داند و ترامپ هم قبول دارد که مسوولیتی در این شورش داشته است."

 

این افشاگری نیویورک‌تایمز به دنبال گزارشی منتشر شد که می‌گفت مک‌کارتی و میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا در ابتدا باور داشتند که ترامپ مسوول حمله به کنگره است و هر دو به صورت خصوصی خشم خودشان را نسبت به او ابراز داشتند. کمی پس از وقوع شورش علیه کنگره آمریکا، مک‌کارتی گفته بود که ترامپ باید از ریاست جمهوری که تنها چند روز از آن باقیمانده بود، استعفا دهد.     

 

در ششم ژانویه ۲۰۲۱، گروهی از حامیان ترامپ در اعتراض به تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به سمت کنگره آمریکا یورش بردند و تعدادی هم توانستند وارد ساختمان شوند. کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که مسوول رسیدگی به این پرونده است، صدها تن را هدف سوال و جواب قرار داده و از کاخ سفید خواسته تا اسناد آرشیو ملی را در اختیارش قرار دهد و تاکنون چند تن از مشاوران سابق ترامپ هم به سرپیچی از دستورانت و اهانت متهم شده‌اند.

 

اوایل مارس، کمیته تحقیقات شورش شش ژانویه به این باور رسید که شواهد کافی برای آنکه نتیجه گرفت ترامپ و دستیارانش احتمالا در دست زدن به تقلب و مانع‌تراشی در روند پرونده از طریق گمراه کردن مردم آمریکا درباره نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ و تلاش برای معکوس کردن نتایج دست داشته‌اند، وجود دارد.

 

با گذشت ۱۵ ماه از زمان شورش کنگره، تقریبا ۸۰۰ تن حدودا در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا بابت جرایمی مرتبط با این اغتشاش بازداشت شده‌اند. این شامل بیش از ۲۵۰ فردی است که به حمله یا ممانعت از اقدام ماموران اجرای قانون متهم شده‌اند. این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------