آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

مکرون دوباره رئیس جمهور فرانسه شد/ لوپن: خود را شکست خورده نمی‌دانم



ماکرون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
امانوئل مکرون با کسب 58.2 درصد از آراء برای دومین بار پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فرانس 24، امانوئل مکرون با 58.2 درصد برای 5 سال دیگر رئیس جمهور فرانسه شد و رقیبش لوپن 41.8 درصد رای کسب کرد.

 

بدین ترتیب رئیس جمهور 44 ساله که حمایت اکثریت پارلمان را نیز در اختیار دارد، با کسب اکثریت آرای دور دوم دوباره سکان کاخ الیزه را در دست می‌گیرد.

 

رقم کسب شده بیشتر از رقم نظرسنجی‌های هفته گذشته شد و البته کمتر از رقابت 2017 شد، زمانی که مکرون 66.1 درصد و لوپن 33.9 درصد آرا را کسب کرد.

 

یکی از نتایج فرعی انتخابات در دور دوم رکورد 28 درصدی آرای غائب بود.

 

این رقم 2.5 درصد از آرای دور دوم 2017 بیشتر شد.

 

با پیروزی امشب، امانوئل مکرون  اولین رئیس جمهور فرانسه می‌شود که در دوران سیاسی مدرن این کشور خارج از دوره های زندگی مشترک (زمانی که یک نخست وزیر به حزبی متفاوت از رئیس جمهور تعلق دارد) دوباره انتخاب می شود.

 

***

 

مکرون: پروژه‌ای که مردم به آن رای دادند با قدرت اجرا خواهد شد

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود گفت: «من اکنون رئیس‌جمهور همه فرانسوی‌ها هستم و دلایل رأی ندادن برخی فرانسوی‌ها به من را می‌دانم. ‌می‌دانم که بسیاری نه برای موافقت با عقایدم بلکه برای سد کردن راه راست افراطی به من رأی داده‌اند.»

 

به گفته رئیس‌جمهور فرانسه «خشم و اختلاف» باعث شد بسیاری از فرانسوی‌ها به حزب راست افراطی رأی دهند و یافتن دلیل این اختلاف را وظیفه خود دانست.

 

امانوئل مکرون با بیان این‌که «از همه شهروندان زن و مرد که به من ابراز اطمینان کردند تشکر می‌کنم و به آن‌ها مدیونم»، گفت: «من همچنین به کسانی فکر می‌کنم که به لوپن رأی دادند و امشب ناامید شدند. من دیگر نامزد نیستم، من اکنون رئیس‌جمهور همه فرانسوی‌ها هستم.»

 

مکرون افزود: «امروز شما یک پروژه بشردوستانه و جاه طلبانه را برای کشور و اروپا انتخاب کردید. من این پروژه جاه‌طلبانه را برای سال‌های آینده انجام خواهم داد. فرانسه باید صدای خود را به گوش مردم برساند و ما باید قوی باشیم.»

 

رئیس‌جمهور فرانسه با بیان این‌که «ما باید برای اتحاد و مقابله با چالش‌ها در سال‌های آینده تلاش کنیم»، تأکید کرد: «ما یک مسئولیت مشترک داریم و این چیزی است که ما را به یک نیروی منحصر به فرد تبدیل می‌کند. پروژه بلندپروازانه خود را در پنج سال آینده با قدرت انجام خواهم داد.»

 

مارین لوپن: خود را شکست خورده نمی‌دانم

مارین لوپن در اولین واکنش‌ها به نتایج انتخاب اعلام کرد که کسب بیش از ۴۲ درصد از آراء در این انتخاب را به نوعی یک پیروزی برای خود می‌داند.

 

او از تمام کسانی که در دوران کارزار انتخاباتی از او حمایت کرده‌اند، همچنین از کسانی که تنها در دور دوم انتخابات به او رای داده‌اند، سپاسگزاری کرد.

 

خانم لوپن افزود که این رای بزرگ نشان داد که بر شمار طرفداران ایده‌های او در فرانسه افزوده شده است و به همین دلیل به هیچ وجه خودش را شکت خورده نمی‌داند.

 

او اعلام کرد که اکنون به عنوان یک «اپوزیسیون قوی» در مقابل دولت ماکرون فعالیت خواهد کرد و قویا به مبارزه با آن دست از دیدگاههای ماکرون خواهد پرداخت که معتقد است بر خلاف منافع فرانسوی‌ها ترسیم شده است؛ از جمله افزایش سن بازنشستگی، بی‌عدالتی‌های قضایی و سیاستهایی که قدرت خرید فرانسوی‌ها را کاهش داده است.

 

او تاکید کرد که از همین امشب، مبارزه‌ای بزرگ برای پیروزی در انتخابات پارلمانی را آغاز خواهد کرد تا در پارلمان پیش‌روی فرانسه بتوان جبهه‌ای قوی علیه دولت ماکرون ایجاد کرد.

 

ملانشون: مکرون بدترین رئیس جمهور جمهوری پنجم فرانسه است

"ژان لوک ملانشون" نامزد انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه که در جایگاه سوم دور نخست این انتخابات ایستاد، "امانوئل مکرون" را بدترین رئیس جمهور جمهوری پنجم این کشور خطاب کرد.

 

ملانشون با اشاره به این موضوع، نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را به شدت مورد تمسخر قرار داد.

 

به گفته این نامزد انتخابات فرانسه، لو پن و مکرون نماینده بیش از یک سوم رای دهندگان ثبت نام شده در انتخابات امسال بودند.

 

ملانشون اضافه کرد: لو پن شکست خورده است و فرانسه به وضوح از سپردن آینده خود به او امتناع کرده که این خبر بسیاری خوبی است.

 

وی ادامه داد: مکرون نیز بدترین رئیس جمهور جمهوری پنجم است که انتخاب شده است. او در اقیانوسی از آرای ممتنع، سفید و باطل شناور است.

 

ملانشون در دور انتخابات ریاست جمهوری امسال با فاصله بسیاری کمی از لو پن در جایگاه سوم ایستاد و از راهیابی به دور دوم بازماند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------