آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

واکنش چین و اوکراین به هشدار روسیه درباره خطر وقوع جنگ جهانی سوم



سخنگوی وزارت خارجه چین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد آغاز جنگ سوم جهانی باشد، تاکید کرد پکن از حل و فصل مناقشه اوکراین از طریق دیپلماسی حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت که مقامات چینی علاقه‌ای به جنگ جهانی سوم ندارند و از راه‌حلی مبتنی بر دیپلماسی برای بحران اوکراین حمایت می‌کنند.

 

به گزارش شبکه «سی‌جی‌تی‌ان»، این دیپلمات چینی در نشست خبری در پاسخ به سوال روزنامه‌‌نگار غربی در مورد این که وزارت خارجه چین چگونه نظرات اخیر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درباره تهدید آغاز جنگ جهانی سوم را ارزیابی می‌کند، گفت: هیچ کس نمی‌خواهد شاهد جنگ جهانی سوم باشد، باید از روند پیشبرد مذاکرات صلح [بین روسیه و اوکراین] حمایت کرد.

 

وانگ تاکید کرد: «همه طرف‌ها ابتدا باید از گفت‌وگو و مذاکره برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها حمایت کنند تا از پرداخت هزینه بیشتر اروپا و جهان جلوگیری شود». وی همچنین گفت: امیدواریم که همه طرف‌های ذینفع خونسردی نشان دهند و اجازه تشدید تنش را ندهند.

 

واکنش اوکراین به هشدار روسیه درباره خطر وقوع جنگ جهانی سوم: این حرف یعنی شکست را حس کرده‌اند

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش نوشت: «روسیه آخرین فرصت برای هراساندن دنیا از کمک به اوکراین را از دست داد. بنابراین الان دارد از خطر واقعی جنگ جهانی سوم صحبت می‌کنیم. این فقط به معنای این است که روسیه شکست در اوکراین را حس کرده است. بنابراین، دنیا باید حمایت از اوکراین را مضاعف کند تا ما چیره شویم و از امنیت اروپا و جهان حراست کنیم.»

 

دیروز (دوشنبه)، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه ضمن تأکید بر اینکه مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد یافت، درباره احتمال «واقعی» وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------