بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در راه است/ اروپا به دنبال قطع کامل واردات انرژی از روسیه تا ۲۰۲۷



تحریم های اتجادیه اروپا علیه روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
«کادری سیمسون» کمیسر انرژی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد بسته ششم تحریم های این اتحادیه علیه روسیه در واکنش به تهاجم مسکو به اوکراین، به زودی اعلام می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وی در یک کنفرانس خبری در ورشو گفت که تاریخ دقیق اعلام این بسته هنوز مورد تائید قرار نگرفته است.

 

وی تاکید کرد که همچون دورهای قبلی تحریم های اتحادیه اروپا، این بسته نیز نیاز به موافقت کشورهای عضو اتحادیه با آن دارد.

 

***

 

اتحادیه اروپا به دنبال قطع کامل واردات انرژی از روسیه تا ۲۰۲۷ است

کمیسیونر اقتصادی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد که هدف این اتحادیه، پایان دادن به استفاده از نفت و گاز روسیه تا سال ۲۰۲۷ است.

 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، "پادولو جنتیلونی" در مصاحبه امروز با روزنامه " ال ماساجرو" خاطر نشان کرد: هدف اتحادیه اروپا کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه تا دوسوم تا پایان سال جاری میلادی و پس از آن پایان دادن به واردات نفت و گاز روسیه تا سال ۲۰۲۷ است.

 

جنتیلونی در ادامه عنوان کرد که اتحادیه اروپا میزان برآورد خود از رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ که پیشتر چهار درصد عنوان شده بود را کاهش خواهد داد

 

صندوق بین المللی پول اخیرا رشد اقتصادی منطقه یورو را برای سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۸ درصد کاهش داد که یکی از پیبامدهای جنگ در اوکراین بوده است. این آمار پیشتر ۳.۹ درصد اعلام شده بود

 

کمیسیون ارشد اقتصادی اروپا در ادامه خاطر نشان کرد: هنوز زود است در این رابطه صحبت کنیم که این کاهش آمار رشد اقتصادی به رکود و کسادی منحر خواهد شد

 

وی افزود: خطر کسادی و رکود همچنین بسیار زیاد به مدت زمان جنگ اوکراین بستگی دارد.

 

این در حالی است که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که هیچ توافقی برای تحریم بخش انرژی روسیه بین اعضای اتحادیه اروپا صورت نگرفته است.

 

این دیپلمات بلندپایه اروپایی عنوان کرد که حمایت کافی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم کامل یا تعرفه تنبیهی واردات نفت و گاز روسیه وجود ندارد.

 

بورل گفت: در حال حاضر، ما در اتحادیه اروپا موضع متحد در مورد این مساله نداریم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------