پوتین: در صورت حمله به روسیه، پاسخ برق‌آسا می‌دهیم



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه غرب باعث درگیری اوکراین با روسیه شده، تاکید کرد در صورت حمله به روسیه، نیروهای مسلح روسیه پاسخ برق آسایی به متجاوزان می‌دهند.

به گزارش فارس، رئیس جمهور روسیه چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت که نیروهای مسلح این کشور به هرگونه تجاوز به خاک روسیه پاسخ برق آسا خواهند داد.

 

به گزارش منابع خبری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اظهار داشت، روسیه به اهداف نظامی خود در اوکراین رسید. پوتین خاطر نشان کرد که غرب باعث نبرد اوکراین با روسیه شده است.

 

وی افزود که درصورت مداخله کشوری در اوکراین، پاسخ روسیه سریع خواهد بود. رئیس جمهور روسیه  همچنین تاکید کرد که در صورت حمله به روسیه، این کشور «پاسخ برق آسا» خواهد داد و تصمیمات درباره نحوه این واکنش‌ها اتخاذ شده است.

 

پوتین گفت: «ما به هر گونه تلاش برای منزوی ساختن روسیه پاسخ خواهیم داد.»

 

رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه نیز گفت که منشور سازمان ملل اساس روابط بین کشورها به شمار می‌آید و این منشور قوانینی نیست که برخی آن را برای منافع خود نوشته باشند.

 

وی که این سخنان را در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل مطرح می‌کرد، گفت: «انقلاب سال 2014 در اوکراین بر خلاف قانون اساسی این کشور بود و ساکنان مناطق شرقی اوکراین از سوی مقام‌های کی‌یف تحت فشار قرار گرفته بودند.»

 

پوتین گفت: «بحران در شرق اوکراین زمانی آغاز شد که مقام‌های کی‌یف از نیروی نظامی علیه مناطق شرقی استفاده کردند. مقام‌های کی‌یف توافق‌های مینسک را اجرا نکرده و مانع از کشتار جمعی در منطقه دونباس نشده و ساکنان این مناطق را محاصره کردند. توافق مینسک تلاشی مسالمت‌آمیز برای حل اوضاع در دونباس بود اما اوکراین به آن پایبند نبود و کی‌یف در حل موضوع دونباس به صورت نظامی شکست خورد.»

 

پوتین گفت: «همچنان بر روی این موضوع حساب می‌کنیم که می‌توانیم از مسیر دیپلماتیک بحران با اوکراین را حل کنیم.»

 

رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که منشور سازمان ملل اساس روابط بین کشورها به شمار می‌آید و این منشور قوانینی نیست که برخی آن را برای منافع خود نوشته باشند.

 

وی که این سخنان را در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل مطرح می‌کرد، گفت: «انقلاب سال 2014 در اوکراین بر خلاف قانون اساسی این کشور بود و ساکنان مناطق شرقی اوکراین از سوی مقام‌های کی‌یف تحت فشار قرار گرفته بودند».

 

پوتین گفت: «بحران در شرق اوکراین زمانی آغاز شد که مقام‌های کی‌یف از نیروی نظامی علیه مناطق شرقی استفاده کردند. مقام‌های کی‌یف توافق‌های مینسک را اجرا نکرده و مانع از کشتار جمعی در منطقه دونباس نشده و ساکنان این مناطق را محاصره کردند.»

 

رئیس جمهور روسیه گفت: «توافق مینسک تلاشی مسالمت‌آمیز برای حل اوضاع در دونباس بود اما اوکراین به آن پایبند نبود و کی‌یف در حل موضوع دونباس به صورت نظامی شکست خورد.»

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------