آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

آمریکا: پوتین در صحنه جهانی طرد و روسیه منزوی شده است/ توافق آمریکا و فرانسه برای کمک به اوکراین



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه اکنون در صحنه جهانی طرد شده است و روسیه اکنون بیش از هر زمان دیگری منزوی است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما از هر تلاش دیپلماتیک هماهنگ‌شده با اوکراین برای پایان جنگ و حل و فصل درگیری‌ها حمایت می‌کنیم.

 

در این بیانیه آمده است: اوکراین متعهد است از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی راه‌حلی پیدا کند، اما ما همان تعهد را از روسیه ندیده‌ایم. ما فکر نمی‌کنیم که نیاز به تغییر وضعیت هسته‌ای ما باشد ولی همچنان از نزدیک نظارت خواهیم کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه اکنون در صحنه جهانی طرد و روسیه بیش از هر زمان دیگری منزوی شده است.

 

***

 

توافق آمریکا و فرانسه برای ارائه کمک های امنیتی بیشتر به اوکراین

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه توافق کردند که کمک های امنیتی بیشتری به اوکراین ارائه کنند.

 

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، امروز با ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه گفت‌وگو کرد.

 

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا به مردم فرانسه به خاطر انتخابات موفقیت‌آمیزشان در ۲۴ آوریل تبریک گفت و از ادامه همکاری نزدیک و روابط قوی با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه استقبال کرد.

 

در این بیانیه آمده است: وزرای خارجه فرانسه و آمریکا همچنین در مورد ارائه کمک های امنیتی بیشتر به نیروهای مسلح اوکراین برای مقاومت در برابر "تهاجم بی رحمانه و بدون دلیل روسیه" و اقدامات دیگر جهت پاسخگو ساختن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور و دولت او گفتگو کردند.

 

بر اساس این بیانیه، بلینکن و لودریان همچنین در مورد افزایش حمایت از مقدونیه شمالی و آلبانی در مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا گفتگو کردند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------