مسکو: سلاح‌های آمریکایی را در نزدیکی اودسا منهدم کردیم/ راه حل جدید پوتین برای دور زدن تحریم ها



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک‌های این کشور سلاح‌های آمریکایی را در یک فرودگاه نظامی در نزدیکی شهر اودسا منهدم کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه با انتشار این خبر، افزود: در این حمله موشکی یک باند و یک آشیانه حاوی سلاح‌های خارجی منهدم شده است.

 

روسیه اضافه کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۲ بمب‌افکن سوخو ۲۴ ام اوکراین را نیز بر فراز منطقه خارکف سرنگون کرد.

 

 اوکراین: روسیه به دنبال دور زدن تحریم‌ها از طریق منطقه قفقاز است

اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین مدعی شد که روسیه از طریق کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان به دنبال دور زدن تحریم های گسترده غرب است.

 

این اداره وابسته به وزارت دفاع اوکراین در صفحه فیس بوک خود نوشت که روسیه برای دور زدن تحریم ها در حال مذاکره با سه کشور مزبور است تا صادرات محصولات خود به بازارهای بین المللی را از سر بگیرد.

 

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، اطلاعات نظامی اوکراین نشان می دهد که مسکو قصد دارد تولید اجزای محصولات نظامی و دو منظوره به ویژه آنهایی که به مولفه های خارجی نیاز دارند را در کشورهای "سازمان پیمان امنیت جمعی" سازماندهی کند.

 

این اداره همچنین مدعی است که روسیه به علاوه وابستگی اقتصادی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی به خود را افزایش خواهد داد که این نیز به نفع کرملین است.

 

در ادامه بیانیه آمده است: مسکو همچنین در حال مذاکره با ارمنستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان است تا صادرات محصولات به بازارهای بین المللی را از سر بگیرد. روسیه قصد دارد محصولات را به این سه کشور ارائه دهد و از آنها به کشورهای ثالث صادر کند. بیش از ۲۰۰ شرکت از پیش در این کشورها تاسیس شده اند.

 

اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین اشاره کرد که ارمنستان شرایط مساعدی را برای شرکت های روسی مخصوصا در حوزه فناوری اطلاعات به وجود می آورد و اینکه از زمان آغاز تهاجم گسترده به اوکراین حدود ۸۵ هزار شهروند روسی و ۱۱۳ شرکت فناوری اطلاعات وارد ارمنستان شدند.

 

ادعای کی یف مبنی بر دور زدن تحریم ها توسط روسیه از طریق کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در حالی مطرح می شود که «ایراکلی گاریباشویلی» نخست وزیر گرجستان چهارشنبه گذشته در واکنش به این ادعا که پیشتر نیز انتشار یافته بود، اعلام کرد که موضع دولت این است که به هیچ شخص حقوقی یا نهادی اجازه نمی دهد که از خاک گرجستان برای دور زدن تحریم های بین المللی اعمال شده علیه روسیه استفاده کند.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------