آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پنتاگون: کشور ثالثی به روسیه کمک نکرده/ برای عضویت فنلاند و سوئد در ناتو «خیلی زود» است



سخنگوی پنتاگون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، واشنگتن نشانه‌ای مبنی بر کمک تسلیحاتی کشور ثالث به روسیه و یا درخواست کمک تسلیحاتی روسیه از یک کشور ثالث نمی‌بیند، اما مسکو هنوز بخش بزرگی از توان رزمی خود را در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، جان کربی، ‌ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: هیچ نشانه‌ای ندیده‌ام که بدین معنی باشد آن‌ها (مقامات روسیه) از یک کشور سوم کمک خارجی دریافت کرده‌ باشند.

 

وی افزود: اما روسیه پیش از ۲۴ فوریه (روز آغاز حمله به اوکراین) بخش عظیمی از توان جنگی خود را در مرزهای اوکراین مستقر کرده بود. مسکو هنوز هم بخش زیادی از آن توان رزمی را در اختیار دارد.

 

جان کربی همچنین مدعی شد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه علاقه‌ای به ملاقات با همتای آمریکایی خود ندارد.

 

او گفت: از آخرین تلاش ما برای ارتباط با شویگو چندین هفته می‌گذرد و طرف روس علاقه‌ای به این گفت‌وگو نشان نداده است.

 

کربی خاطرنشان کرد که یک خط مستقیم ارتباطی میان وزارتخانه‌های دفاع آمریکا و روسیه ایجاد شده است.

 

این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که برای سخن گفتن از تضمین‌های امنیتی برای فنلاند و سوئد «هنوز خیلی زود» است.

 

کربی گفت: اولاً، همانطور که قبلا گفتیم از سیاست درهای باز ناتو حمایت می‌کنیم. دوماً هر بحثی درباره (عضویت سوئد و فنلاند در) ناتو، میان مقامات این دو کشور و اتحاد ناتو انجام خواهد شد.

 

وی افزود: درباره تضمین‌های امنیتی، باید بگویم که (صحبت کردن درباره آن) خیلی جلوتر از مباحثی است که در حال حاضر در جریان است.

 

ما مرتب با هر دو کشور همکاری کرده و شراکت دفاعی فوق‌العاده‌ای با سوئد و فنلاند داریم و مطمئن هستیم که اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، این روابط عمیق نظامی به یک گفت‌وگوی گسترده‌تر و عمیق‌تر درباره نیازهای دفاعی آن‌ها منجر خواهد شد.

 

بحث عضویت سوئد و فنلاند در اتحاد ناتو در اوایل ماه گذشته میلادی (آوریل) بالا گرفت و واشنگتن پیش‌تر اعلام کرده بود که ممکن است عضویت این دو کشور در ناتو، در دیدار بعدی این اتحاد نظامی در اسپانیا در ماه ژوئن بررسی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------