بایدن: حمایت ما از اوکراین باعث شکست استراتژیک روسیه شده است



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که کمک‌های واشنگتن به اوکراینی‌ها باعث شد که آن‌ها بتوانند به جنگ ادامه دهند و این شکستی راهبردی را برای روسیه رقم زده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با تمجید از نیرو‌های اوکراینی برای مقابله با نیرو‌های روسیه مدعی شد که کمک‌های آمریکا به اوکراین باعث شد تا این کشور بتواند به جنگ ادامه دهد.

 

طبق گزارش الجزیره، جو بایدن گفت: «شاهد شجاعت غیرقابل باوری از جنگجویان اوکرانی در دفاع از کشورشان هستیم. موشک‌های جاولین که در آمریکا ساخته می‌شود و به اوکراین تقدیم کردیم، بهترین موشک‌ها هستند.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «اوکراینی‌ها مستحق تسلیحات بهتری برای مقابله با تجاوز روسیه هستند. بدون خطر کردن برای ورود به جنگ جهانی سوم، از اوکراینی‌ها برای مقابله با نیرو‌های روسیه حمایت می‌کنیم.»

 

او توضیح داد: «وکراین را به موشک‌های جاولین تجهیز کردیم و تسلیحات زیادی را برای آن فراهم کردیم تا کمک‌های ما به آن قطع نشود. درخواست اموال بیشتری را برای کمک به اوکراین از کنگره کرده‌ام.»

 

بایدن در همین حین تأکید کرد: «این جنگ بدون هزینه نخواهد بود؛ ما مقابل جنایت‌های روسیه می‌ایستیم. تلاش می‌کنیم تا آمریکا در زمینه تکنولوژی پیشگام باقی بماند. موشک‌های جاولین یک تفاوت واقعی در اوکراین ایجاد کرده و این باعث افتخار ماست.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «حمایت‌های ما به اوکراینی‌ها امکان داد تا به جنگ ادامه دهند و باعث شد تا این جنگ به یک شکست استراتژیک برای روسیه تبدیل شود. موشک‌های جاولین بیشتر و سامانه‌های دفاعی دیگری به زودی به اوکراین ارسال خواهد شد.»

 

او در پایان با اشاره به اختلافات واشنگتن با پکن افزود: «توانمندی‌های نظامی خود را برای مقابله با تهدید‌های چین توسعه خواهیم داد.»

 

دیروز دوشنبه، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در نشست خبری در ساختمان وزارت خارجه این کشور گفته بود: «ما به حمایت نظامی از اوکراین و حفظ فشار اقتصادی بر روسیه ادامه می‌دهیم. ما بر لزوم باز کردن گذرگاه‌های بشردوستانه برای ورود کمک‌ها به مردم محاصره شده در ماریوپل تأکید می‌کنیم.»

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: «روسیه از تبلیغات و اطلاعات نادرست برای سرپوش گذاشتن بر شکست استراتژیک خود استفاده می‌کنند و اوکراینی‌ها ثابت کردند مسکو نمی‌تواند این کشور را به زور اشغال کند. شواهد شکست استراتژیک روسیه در اوکراین برای همه روشن شده است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------