نیویورک تایمز: آمریکا به اوکراین برای کشتن ژنرال های روسیه کمک کرده است



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا نوشت: آمریکا کمک های اطلاعاتی را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده تا از آنها برای کشتن ژنرال های روسیه در طول جنگ اوکراین استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی گزارش داد که مقامات اوکراینی با ترکیب جزییاتی از  محل اهداف خود که اطلاعات آن را  از آمریکا دریافت کرده بودند با اطلاعاتی که  خود آنها در اختیار داشتند برای انجام حملاتی استفاده کرده اند که کشتن اعضایی از نیروهای روسیه منجر شده است.

 

منابع آگاه بدون مشخص کردن تعداد ژنرال های روسیه ای که به کمک آمریکا در این جنگ کشته شده اند به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که این اطلاعات بخشی از برنامه طبقه بندی شده و محرمانه ای است که هدف از آن ارائه اطلاعات به اوکراینی ها است. اوکراین مدعی است که موفق به کشتن ۱۲ ژنرال روسیه شده است.

 

منابع فاش کننده این خبر در گفت و گو با روزنامه تایمز مشخص نکردند که آمریکایی ها چطور اطلاعات خود را درباره محل نیروهای روسیه به دست آورده اند اما این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرده که آنها از تصاویر ماهواره ای مخفی به عنوان منبع اطلاعاتی خود استفاده کرده اند.

 

تارنمای هیل در گزارشی در این زمینه نوشت: چندین ژنرال ارتش روسیه در جنگ کنونی بین این کشور با اوکراین کشته شده اند.

 

به تازگی مقامات روسیه تایید کردند که ولادیمیر پتروویچ فرولف فرمانده یگان هشتم ارتش این کشوردر  درگیری با نیروهای اوکراینی کشته شده اند.

 

افشای خبر کمک اطلاعاتی آمریکا به نیروهای اوکراینی برای هدف قرار دادن ژنرال های روسیه در حالی مطرح شده که روز چهارشنبه مقام های آمریکایی گفتند که طرح آموزش نیروهای اوکراینی را همزمان با حملات تازه روسیه به شرق اوکراین تشدید کرده اند.

 

به گفته مقامات آمریکایی صدها نیروی اوکراینی با استفاده از سامانه های توپخانه ای، پهپادی و راداری آموزش دیده اند.

 

روزنامه هیل نوشت:  در تماس با وزارت دفاع و امنیت ملی آمریکا از آنها خواسته است درباره این موضوع اظهار نظر کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------