سفیر آمریکا: روسیه در شکست اوکراین موفق نبوده است/ بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به کی‌یف



سفیر آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سفیر آمریکا در سازمان ملل در حالیکه رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرده است پیروزی سال ۱۹۴۵ بر آلمان نازی و متحدانش، تکرار شود گفت که مسکو در شکست اوکراین موفق نبوده است و دلیلی برای جشن گرفتن در روز ۹ مه ( روز پیروزی روسیه در ۱۹۴۵) ندارد.

به گزارش ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل ملل  روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفت: روسیه امروز (دوشنبه) دلیلی برای جشن گرفتن ندارد. آنها در شکست دادن اوکراینی ها، در تقسیم جهان یا تفرقه در ناتو موفق نبوده اند.

 

این مقام آمریکایی ادعا کرد که  گزارش های منتشر شده مبنی بر بمباران یک مدرسه اوکراینی توسط روسیه را می توان به "فهرست طولانی" جرائم جنگی مسکو در اوکراین اضافه کرد.

 

وی افزود: ما پیش از دیگران از روس ها به دلیل ارتکاب جنایات جنگی انتقاد کردیم. ما به همکاری با دادستان های اوکراین و سایر مقامات برای مستندسازی شواهد جنایات جنگی روسیه ادامه خواهیم داد تا  روس ها پاسخگو شوند. بمباران مدرسه در اوکراین را نیز باید به فهرست طولانی جنایات جنگی روسیه  اضافه کرد.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی اتحاد شوروی بر رایش سوم در جنگ دوم جهانی، ابراز امیدواری کرد که پیروزی سال ۱۹۴۵ بر آلمان نازی و متحدانش، تکرار شود.

 

***

 

بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به کی‌یف

منابع خبری از بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به سفارت ایالات متحده در کی‌یف پس از حدود سه ماه خبر دادند.

 

به گزارش ایسنا، حدود سه ماه پیش بود که دیپلمات‌های آمریکایی همزمان با آغاز حملات روسیه به اوکراین، کی‌یف را ترک کردند و اکنون خبرها حاکی از آن است که برخی از این دیپلمات‎ها به سفارت ایالات متحده در کی‌یف بازگشته‌اند.

 

در همین ارتباط، خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که «کریستینا کوین» کاردار سفارت آمریکا در اوکراین و تعدادی دیگر از دیپلمات‌ها روز یکشنبه وارد کی‌یف شدند.

 

اواخر آوریل گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه در سفر به کی‌یف، اعلام کرده بود که آمریکا دیپلمات‌های خود را به اوکراین باز خواهد گرداند.

 

اعضای سفارت آمریکا در اوکراین به مناسبت بزرگداشت روز پیروزی در اروپا و یک روز قبل از جشن روز پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم، به کی‌یف بازگشته‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------