تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه روسیه



تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت خزانه داری آمریکا ۱۷ فرد روسی دیگر از جمله یکی از نزدیکان ولادیمیر پوتین را تحریم کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، دولت آمریکا دور تازه ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرد که سخنگوی وزارت خارجه این کشور را هم شامل می‌شود.

 

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد دور جدید تحریم‌های روسیه ۱۷ فرد از جمله «سرگئی رولدوگین» از نزدیکان رئیس‌جمهور روسیه، و ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه این کشور را نیز هدف قرار می‌دهد.

 

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است تحریم‌های جدید همچنین ۱۶ شرکت، هفت کشتی و سه هواپیما روسی را هدف قرار داده است.

 

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این راستا اعلام کرد امروز تحریم‌هایی را علیه الیگارش‌های روسیه و همچنین اعضای خانواده و نهادهای مرتبط با آن‌ها وضع می‌کنیم.

 

کاخ سفید نیز طی بیانیه ای اعلام کرد آمریکا در هماهنگی با شرکای خود، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه روسیه وضع کرد تا رئیس‌جمهور این کشور را برای جنگ در اوکراین پاسخگو کنیم.

 

بنا به اعلام کاخ سفید هدف آمریکا از وضع تحریم های جدید، محدود کردن دسترسی روسیه به فناوری پیشرفته و تبدیل آن به یک کشور منفور عنوان شد.

 

جزئیات بسته ششم تحریمی اروپا علیه روسیه اعلام شد

بنا به اعلام اتحادیه اروپا، ذیل تحریم‌های جدید روسیه دسترسی ۳ بانک بزرگ این کشور به شبکه سوئیفت قطع می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، اتحادیه اروپا امروز پنج شنبه جزئیات بسته ششم تحریمی خود علیه روسیه را اعلام کرد که نهادهای امنیتی و نظامی را شامل می‌شود.

 

بنا به اعلام بروکسل، بسته جدید تحریمی روسیه، که به تازگی مورد توافق اعضای این اتحادیه قرار گرفت، نهادها وافراد امنیتی و نظامی که به ادعای بروکسل در قتل عام در شهر بوچا اوکراین دست داشته اند، را در برمی گیرد.

 

اتحادیه اروپا اعلام کرد بسته تحریمی جدید شامل ممنوعیت واردات نفت از روسیه از طریق دریا است. این ممنوعیت در آینده به حمل ونقل واردات نفت روسیه از طریق خطوط لوله تسری پیدا می‌کند.

 

بنا به جزئیات بسته ششم تحریمی روسیه دسترسی ۳ بانک بزرگ این کشور به شبکه سوئیفت قطع می‌شود. همچنین پخش برنامه‌های سه رسانه روسی که به ادعای بروکسل در پروپاگاندای جنگ نقش داشته، ممنوع می‌شود.

 

تمدید ممنوعیت صادرات به روسیه به ویژه کالاهای شیمیایی و دارای فناوری پیشرفته بخش دیگری از بسته ششم تحریمی بروکسل علیه مسکو را تشکیل می‌دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------