آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

وزارت خارجه آمریکا: آماده بررسی دور جدید مذاکرات استراتژیک هستیم



آمریکا و روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات اظهارکرد کشورش آماده است تا دور جدیدی از گفتگوهای راهبردی با روسیه را در نظر بگیرد، اما همچنین مایل است شاهد شواهد در خصوص مشارکت مسکو در مذاکراتی بر مبنای حسن نیت باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مالوری استوارت، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات در جریان یک کنفرانس کنترل تسلیحات برگزار شده در واشنگتن گفت: اکنون درکش بسیار سخت است چطور ما بتوانیم بپذیریم و تصدیق کنیم که آنها واقعا مایل به داشن تعامل همراه با حسن نیت با ما در ضمن نشان دادن یک چنین ناتوانی در جذب آنچه در تلاش برای همکاری با آنها در قبالش هستیم باشند. فکر می‌کنم اگر راهی وجود داشت برای آنکه آنها به نوعی از طریق آن حسن نیتشان را و معنادار تر بودن گفتگوها فراتر برگزاری صرفا یک نشست دیگر در ژنو را نشان دهند، در آن صورت می توانستیم اقدامی را در نظر بگیریم اما در این مرحله خیلی سخت است که بفهمیم چگونه می توانیم نشست داشته باشیم.

 

بر اساس این گزارش استیوارت گفت، آمریکا امیدوار است بتواند توسعه سیستم های هسته‌ای جدید روسیه را محدود کند و کنترل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را به دست آورد.  

 

وی افزود: آمریکا علاقه‌مند به تمدید محدودیت های مربوط به معاهده استارت-۳ پس از سال ۲۰۲۶ است. او تاکید کرد: "ما می خواهیم انواع جدیدی از سیستم های هسته ای را که روسیه در حال توسعه است، محدود کنیم و می خواهیم تمام تسلیحات هسته ای روسیه، از جمله سیستم های میدانی را پوشش دهیم.

 

دستیار وزیر امور خارجه گفت، وزارت خارجه آمریکا دستیابی به کنترل سلاح های هسته ای تاکتیکی را حیاتی می داند. او بیان داشت: اینها سلاح هایی هستند که روسیه در هر درگیری مشخص به احتمال زیاد از آنها استفاده کرده یا تهدید به استفاده از آنها کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------