آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سفر بایدن به عربستان و اسرائیل به تعویق افتاد



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مقام‌های آمریکایی به شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» خبر دادند، سفر برنامه‌ریزی شده رئیس‌جمهور این کشور به عربستان سعودی و اسرائیل به تعویق افتاد.

به گزارش فارس، در حالی که برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش‌هایی درباره سفر ۲۳ ژوئن (دوم تیر ماه) جو بایدن به عربستان سعودی و اسرائیل منتشر کرده بودند، منابع مطلع آمریکایی از تعویق این سفر خبر دادند.

 

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گزارش داد، چندین مقام‌ آمریکایی به این رسانه خبر دادند که سفر برنامه‌ریزی شده جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تا ماه جولای به تعویق افتاده است.

 

منابع مطلع آمریکایی به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که کاخ سفید اکنون در حال برنامه ریزی کردن یک سفر گسترده‌تر به منطقه غرب آسیا در ماه آینده میلادی است.

 

یک مقام «ارشد» دولت جو بایدن که نامش منتشر نشده است به این رسانه آمریکایی خبر داد: «ما در حال کار برای تأیید تاریخ (سفر بایدن به منطقه) هستیم. زمانی که چیزی برای اعلام داشته باشیم، اعلام خواهیم کرد».

 

ان‌بی‌سی نیوز در ادامه گزارش خود نوشت: «یک دیپلمات خارجی و دو مقام آمریکایی گفتند که توقف (جو بایدن در) عربستان سعودی دیگر در اواخر ژوئن انجام نخواهد شد و دو مقام آمریکایی هم گفتند که سفر به اسرائیل نیز به تعویق افتاده است».

 

بایدن: در حال حاضر برنامه‌ای برای سفر به عربستان ندارم

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه احتمال دارد در سفری به خاورمیانه برود، گفت که در حال حاضر برنامه مستقیمی برای سفر به عربستان ندارد.

 

بایدن در گفتگو با خبرنگاران عنوان داشت: من در حال حاضر برنامه مستقیمی برای سفر به عربستان ندارم، اما انجام این امر در آینده‌ای نزدیک ممکن است.

 

وی افزود: ممکن است با مسئولانی در اسرائیل و برخی از کشورهای عربی در این سفر دیدار کنم.

 

بایدن همچنین گفت: اینکه اوپک از افزایش تولید خبر داده است، گام مثبتی است، اما من مطمئن نیستم که کافی باشد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------