کی یف مدعی عبور یک موشک روسی از نزدیکی نیروگاه اتمی اوکراین شد



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سازمان انرژی اتمی اوکراین (انرگواتم) اعلام کرد: یک موشک کروز روسیه، صبح امروز ( یکشنبه)، در سطح بسیار پایینی، از روی یک نیروگاه کلیدی هسته ای این کشور عبور کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شرکت گرداننده «نیروگاه هسته ای جنوب اوکراین» اعلام کرد که احتمالا موشکی که امروز صبح از فراز این نیروگاه رد شده، همان موشکی باشد که کی یف، پایتخت این کشور را هدف قرار داده است.

 

«نیروگاه هسته ای جنوب اوکراین»، دومین نیروگاه بزرگ این کشور است که نزدیک شهر میکولایف در ۳۵۰ کیلومتری جنوب کی یف قرار دارد.

 

در شرایطی که کی یف، پایتخت اوکراین طی هفته های گذشته شرایط آرامی را سپری می کرد، بامداد امروز یکشنبه دوباره صدای انفجارهایی در این شهر شنیده شد.

 

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی یف طی پیامی در تلگرام اعلام کرد: انفجارهای متعددی بامداد روز یکشنبه در مناطق «دارنیتسکی» و «دنیپرووسکی» در کی یف شنیده شد.

 

بعد از مذاکرات کی یف و مسکو با میانجیگیری ترکیه، کرملین سیاست جنگی خود را تغییر داد و نیروهایش را از حومه پایتخت اوکراین خارج کرد اما در عین حال جنگ با شدت بیشتر در شرق این کشور ادامه یافت. از آنزمان تاکنون، در موارد معدودی کی یف هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفته است.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

 

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------