آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

تحریم چندین مقام آمریکایی توسط روسیه/ آمریکا حکم توقیف ۲ جت آبراموویچ را صادر کرد



آمریکا و روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت امور خارجه آمریکا از تحریم 61 آمریکایی دیگر از جمله وزیر خزانه داری و وزیر انرژی این کشور خبر داد.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه لیست تحریم‌های خود علیه آمریکا را گسترش داد و 61 آمریکایی را به لیست تحریم‌های خود افزود.

 

بر اساس گزارش‌ها، وزیر خزانه داری و وزیر انرژی آمریکا از جمله افرادی هستند که به لیست تحریم‌های روسیه اضافه شده‌اند. 

 

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه طیف وسیعی از افراد و نهادهای روسیه اعمال کرد.

 

تحریم‌های اخیر آمریکا شامل چند کشتی تفریحی و هواپیمای متعلق به مقامات روسیه می‌شوند. «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه و « الکسی مورداشوف» یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی روسیه نیز در این لیست تحریمی قرار گرفته‌ بودند.

 

«گود نیسانوف» یکی از ثروتمندترین اشخاص اروپا و سرمایه‌گذار در بخش املاک بابت روابط نزدیک با مقامات مسکو نیز در این لیست قرار گرفته است.

 

هم زمان با اعلام این تحریم‌ها، اعضای اتحادیه اروپا نیز بر سر بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه به توافق رسیدند که شامل ممنوعیت واردات دریایی نفت روسیه از ۶ ماه آینده خواهد شد.

 

***

 

آمریکا حکم توقیف ۲ جت میلیاردر روس را صادر کرد

 با افزایش تنش ها بین واشنگتن و مسکو، آمریکا حکم توقیف ۲ فروند جت متعلق به میلیاردر روس، رومن آبراموویچ، را صادر کرده است.

 

آبراموویچ،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری سی ان ان، بر اساس اسناد منتشر شده توسط دفتر دادستان منهتن آمریکا، دامیان ویلیامز، قاضی دادگاه ایالات متحده، سارا ال کیو، روز دوشنبه حکم توقیف یک بوئینگ ۷۸۷-۸ دریم لاینر و یک گلف استریم G۶۵۰ER متعلق به آبراموویچ را امضا کرد.  

 

به گفته آمریکایی ها، این دو هواپیما روی هم بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارزش دارند.

 

یک مقام وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه در نامه ای مدعی شد که آبراموویچ با صادرات مجدد این هواپیماها به روسیه بدون مجوز لازم، تحریم های آمریکا را نقض کرده است. بر اساس این گزارش، هواپیمای بوئینگ از ماه فروردین در دبی باقی مانده است، در حالی که گلف استریم از آن زمان در مسکو بوده است.

 

تلاش برای توقیف اموال این میلیاردر مشهور روس در بحبوحه جنگ روسیه در اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که مقامات آمریکایی پس از شکست سفر آبراموویچ به کی یف برای احیای مذاکرات صلح، فشارها را برای اعمال تحریم‌ها علیه او از سر گرفته اند.

 

لوکزامبورگ هم در ماه فروردین دو هواپیما را که گمانه زنی می شود متعلق به آبراموویچ است و سه هواپیمای دیگر مرتبط با الیگارش های تحریم شده روسیه را در فرودگاه هایش زمینگیر کرد.

 

آبراموویچ میلیاردر ۵۵ ساله روسی مدت هاست که هر گونه ارتباط مالی با کرملین را رد کرده است. او یکی از ثروتمندترین افراد روسیه است و در خارج از کشور به عنوان مالک سابق باشگاه فوتبال چلسی انگلیس، چهره ای شناخته شده است. اوایل سال جاری، او مجبور شد این تیم را پس از حدود دو دهه مالکیت، تحت فشار تحریم‌ها به عنوان بخشی از پاسخ انگلیس به تهاجم روسیه، واگذار کند.

 

***

 

آمریکا رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین را تحریم کرده است.

 

به گزارش مهر به نقل از جورزالیم پست، آمریکا رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین را تحریم کرد.

 

در همین ارتباط نیز وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه «مارینکو کاوارا»، رئیس فدراسیون بوسنی و هرزگوین اعمال کرده است.

 

جزئیات بیشتری از این تحریم‌ها اعلام نشده است.

 

کشور بوسنی و هرزگوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرق اروپا و در شبه جزیره بالکان قرار گرفته است و با کشورهای کرواسی، صربستان و مونته نگرو مرز مشترک دارد.

 

این کشور از دو ناحیهٔ بوسنی (در شمال) و هرزگوین (در جنوب) تشکیل شده‌است. مرز آبی این کشور به طول ۲۲ کیلومتر تنها راه دسترسی این کشور به آب‌های آزاد است بندر نئوم در این منطقه واقع شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------