آمریکا: بستن حریم هوایی به روی لاوروف، تصمیمی حاکمیتی بود



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد بستن حریم هوایی به روی هواپیمای وزیر خارجه روسیه، تصمیمی حاکمیتی از سوی کشور‌های اروپایی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از لغو سفر لاوروف به صربستان، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد بستن حریم هوایی به روی هواپیمای سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، تصمیمی حاکمیتی از سوی کشور‌های اروپایی بوده است که نشانگر پایبندی آن‌ها برای پاسخگو نگه داشتن روسیه در قبال بحران اوکراین بوده است.

 

ند پرایس در ادامه مدعی شد: ما به همکاری سازمان ملل متحد و اوکراین در خصوص بحران غذا که به سبب جنگ پوتین علیه اوکراین پدیدار شده است، ادامه می‌دهیم. ما به همکاری با همپیمانان ترکیه‌ای مان در سایه سفر پیش روی وزیر خارجه روسیه به آنکارا ادامه خواهیم داد. ما به حمایت از شرکای اوکراینی مان و اعمال هزینه‌های گزاف بر دوش روسیه ادامه می‌دهیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا از اقدام کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای که در روز‌های آینده به انجام خواهد رسید، همچنان نگران است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص مسأله افغانستان نیز گفت: کشور‌های متعددی هستند که دارای منافع در افغانستان اند و روابط خود را با طالبان بر حسب آن مشخص می‌کنند. ما نیز تیمی در دوحه [قطر]داریم که به حسب نیاز، مسئول تعامل با طالبان بر طبق منافع مان است.

 

ند پرایس در خصوص مسأله فلسطین نیز مدعی شد: راه حل ایجاد دو کشور، تنها راه برای حمایت از امنیت اسرائیل و تحقق آرزو‌های مشروع فلسطینی هاست.

 

او مدعی شد: ایمان داریم اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مستحق این هستند که به شکلی برابر از ثبات، ایمنی و آزادی بهره‌مند شوند.

 

امروز کاخ کرملین اعلام کرده بود اقدام سه کشور اروپایی در بستن حریم هوایی شان به روی هواپیمای سرگئی لاوروف که قصد عزیمت به صربستان را داشت، «اقدامی خصمانه» بوده است. پس از این اقدام سه کشور اروپایی مونته نگرو، مقدونیه شمالی و بلغارستان، لاوروف مجبور شد تا سفر خود را لغو کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------