حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب دمشق



حمله اسرائیل به سوریه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
خبرگزاری سانا می‌گوید پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصم که به اهدافی در ریف جنوبی دمشق شلیک شده‌اند، در حال مقابله است.

به گزارش فارس، رسانه‌های عربی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که صدای چند انفجار مهیب در آسمان دمشق شنیده شده است.

 

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» با تایید این اخبار، گزارش داد: «پدافند هوایی ما در حال پاسخ دادن به موشک‌های متخاصم بر فراز ریف جنوبی دمشق است».

 

وبگاه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» نیز در این‌باره نوشت: «حمله اسرائیل به دمشق در سوریه گزارش شده است که سامانه پدافند هوایی را فعال کرده است».

 

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز به نقل از خبرنگار خود در سوریه خبر داد که این حمله به منطقه‌ای در جنوب دمشق انجام شده و گزارش‌های اولیه حاکی از رهگیری ۳ فروند از موشک‌ها است.

 

همچنین برخی منابع می‌گویند حداقل یکی از موشک‌ها به محل حمله اصابت کرده است.

 

یک منبع نظامی سوریه نیز به رسانه‌های عربی گفت که یک موشک متخاصم نیز بر فراز منطقه «الکسوه» در ریف جنوبی دمشق تایید می‌شود.

 

دقایقی بعد یک منبع عربی به نقل از تلویزیون سوریه گزارش داد که پدافند هوایی این کشور ۸ موشک را که سعی در هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی در منطقه الکسوه داشتند، ساقط کرده است.

 

«یوسی یهوشع» تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارونوت در صفحه توئیتر خود نوشت: «حمله دیگر اسرائیل به اهدافی در سوریه. نیروی هوایی فشار را افزایش می‌دهد و هیچ محدودیتی از جانب روسیه وجود ندارد.   با عملیات موساد در داخل ایران، این یکی از تهاجمی‌ترین دوره‌ها برای موساد و ارتش اسرائیل علیه محور مقاومت است. ارتش اسرائیل نیز به عملیات هوایی، سایبری و زمینی خود ادامه می‌دهد».

 

همچنین ویدئوی منتشر شده توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که یکی از موشک‌های رهگیر پدافند سوریه در حال تعقیب جنگنده اسرائیلی است.

 

منابع محلی دقایقی بعد اعلام کردند که پس از حدود نیم ساعت، حمله تجاوزکارانه رژیم موقت صهیونیستی به خاک سوریه هم‌اکنون پایان یافته است.

 

خبرگزاری سانا نیز به نقل از ارتش سوریه نوشت: «در ساعت ۲۳:۱۸ (به وقت محلی) در روز دوشنبه ششم ژوئن ۲۰۲۲، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، برخی نقاط جنوب دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. پدافند هوایی ما با موشک‌های متجاوز مقابله کرده و اکثر آنها را ساقط کرد. خسارات وارد شده، مادی بودند.

 

برخی منابع هم می‌گویند نقاط اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق و همچنین مناطقی در ارتفاعات الکسوه در ریف جنوبی که احتمال می‌دهند انبارهای سلاح ارتش سوریه بودند، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفتند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------