زلنسکی: آماده گفت‌وگو با پوتین هستم/ تحریم‌های غرب تاثیری بر موضع روسیه ندارد



زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری اوکراین ضمن اعلام آمادگی دوباره برای انجام مذاکرات صلح با همتای روس خود، اذعان کرد که تحریم های غرب تاثیری بر موضع روسیه نداشته است.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین عصر امروز (سه شنبه) در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی «فایننشال تایمز» از طریق ویدئو کنفرانس، بار دیگر برای انجام مذاکرات صلح با همتای روس خود «ولادیمیر پوتین» اعلام آمادگی کرد.

 

رئیس جمهوری اوکراین در این مصاحبه تاکید کرد که پیروزی باید در میدان نبرد به دست آید با این حال همزمان خاطر نشان ساخت که برای انجام مذاکرات صلح با رئیس جمهوری روسیه آماده است.

 

زلنسکی ضمن تاکید بر این که بن بست و رکود در درگیری با روسیه، برای اوکراین یک گزینه به شمار نمی آید، بار دیگر از کشورهای غربی درخواست کرد تا به پشتیبانی نظامی از کشورش ادامه دهند.

 

رئیس جمهوری اوکراین در بخش دیگری از مصاحبه با فایننشال تایمز، ضمن اذعان به این که تحریم های غرب علیه روسیه تاثیری بر موضع این کشور ندارد، از شرکای کشورش نیز به دلیل درخواست برقراری آتش بس بدون ارائه پیش شرط توقف حمله روسیه انتقاد کرد.

 

زلنسکی در این باره اظهار داشت: برخی کشورها از یک سو از اوکراین پشتیبانی می کنند با این حال هر آن چه در توان دارند را انجام می دهند برای این که بتوانند تحریم های (علیه روسیه) را کاهش دهند تا فعالیت های تجاری آنها تحت تاثیر قرار نگیرد.

 

رئیس جمهوری اوکراین در ادامه نیز ضمن اعلام مخالفت کشورش با صادرات غلات از بنادر خود به وسیله کشتی های روسیه، تصریح کرد: همه به خوبی می دانند که ما به کشتی های روسی اجازه ورود به بنادر اوکراین را نمی دهیم در حالی که روس ها هر روز به ما حمله می کنند.

 

زلنسکی ضمن تاکید بر این که دستیابی به هر گونه توافق با مسکو در این رابطه محال است، اعلام کرد که کی‌یف به ابتکار عملی برای ایجاد یک گذرگاه دریایی امن که همه کشورها به جز روسیه بتوانند از آن برای صادرات غلات از بنادر اوکراین استفاده کنند، دست یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------