عون: لبنان متعهد به بازگشت مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل است



میشل عون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور لبنان ضمن رد تهدیدات رژیم اسرائیل علیه کشورش اعلام کرد که بیروت به بازگشت مذاکرات غیرمستقیم با تل‌آویو بر سر پرونده گاز متعهد است.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان امروز (دوشنبه) در سخنانی گفت که «بیروت متعهد به بازگشت مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل است، مذاکراتی که پس از خودداری دشمن اسرائیلی از در نظر گرفتن خط ۲۹ به‌عنوان خط مذاکره پرونده ترسیم مرزهای دریایی، متوقف شد».

 

وی در دیدار با یک هیئت پارلمانی لبنان خاطرنشان کرد: «بیروت آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی برای تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و اسرائیل را در جریان موضع واحد لبنان در خصوص پیشنهادات مطرح شده برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم، قرار خواهد داد».

 

میشل عون گفت: «طرف لبنانی خط شماره ۱ اسرائیل و خط «هوف» را رد کرد و اینکه از حق لبنان برای سرمایه گذاری در ثروت نفت و گاز خود چشم پوشی شده است، صحت ندارد».

 

وی افزود: «ما تهدیدات دشمن اسرائیل را که برخلاف قوانین و قطعنامه‌های بین المللی عمل می‌کند، رد می‌کنیم».

 

ارتش رژیم صهیونیستی، لبنان را تهدید کرد که در صورت وقوع جنگ، هزاران هدف از جمله سامانه‌های موشکی لبنان نابود خواهند شد.

 

آویو کوخافی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در سخنانی تهدید آمیز اعلام کرد که ارتش هزاران هدف را مشخص کرده است که در صورت وقوع جنگ با لبنان نابود خواهند شد.

 

وی در ادامه اظهارات تهدید آمیز خود علیه لبنان افزود: حمله ما بی‌سابقه خواهد بود و من به لبنانی‌ها توصیه می‌کنم مناطقی را که هدف قرار خواهد گرفت، ترک کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------