آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

عربستان شرط لغو استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده را اعلام کرد



شرط عربستان برای لغو استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت کشور عربستان در بخشنامه ای، شرط استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده به غیر از مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) را لغو کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از یک مقام مسئول در وزارت کشور اعلام کرد که با توجه به رصد وضعیت بیماری کرونا و دستاوردها و نتایج خوبی که در این مورد حاصل شده است برخی دیگر از محدودیت های پیشگیرانه درباره این بیماری لغو می شود.

 

براساس این گزارش، شرط استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده به غیر از مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) و دیگر مکان هایی که دستورالعمل های بهداشتی ویژه ای برای آن ها صادر شده باشد یا مکان هایی که خواستار رعایت سطح بالاتری از دستورالعمل های پیشگیرانه باشند لغو می شود.

 

شرط اطمینان از سلامتی افراد با مراجعه به سامانه (توکلنا) برای ورود به اماکن عمومی و استفاده از وسایل حمل و نقل نیز برداشته شده است.

 

وزارت کشور عربستان مهلت دریافت دُز سوم واکسن کرونا را برای اتباع این کشور که قصد سفر به خارج داشته باشند را از سه ماه به هشت ماه پس از دریافت دُز دوم افزایش داد.

 

وزارت حج و عمره عربستان فروردین ماه در بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه تصمیم گرفت که تعداد پذیرش حجاج از داخل و خارج از عربستان را (در مراسم حج تمتع) به یک میلیون نفر افزایش دهد.

 

این وزارتخانه در عین حال افزود که مراسم حج (تمتع) امسال برای حجاج کمتر از ۶۵ سال خواهد بود و آنها باید دُزهای پایه واکسن کرونای مورد تایید وزارت بهداشت عربستان را دریافت کرده باشند.

 

براساس این بیانیه، همچنین لازم است حجاجی که از سایر کشورها به عربستان می آیند، نتیجه تست "پی. سی. آر" منفی داشته باشند که ۷۲ ساعت قبل از عزیمت به عربستان برای شرکت در مراسم حج انجام شده باشد.

 

وزارت حج و عمره عربستان بر لزوم رعایت تدابیر پیشگیرانه و پروتکل های مربوطه درخصوص پیشگیری از کرونا از سوی حجاج در جریان مناسک حج به منظور حفظ سلامت خودشان تاکید کرده است.

 

عربستان سعودی از دو سال پیش به خاطر شیوع کرونا مجبور شد سهمیه حجاج برای شرکت در مراسم حج (تمتع) را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------