آمریکا: مطمئنیم کره شمالی برای آزمایش اتمی آماده شده است/ آخرین اخبار از سفر بایدن به ریاض و تل‌آویو



آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر خارجه آمریکا با ادعای آماده‌شدن کره شمالی برای انجام آزمایش اتمی، گفت با متحدان واشنگتن برای پاسخ دادن به این اقدام احتمالی در گفتگو هستند.

به گزارش فارس، بعد از گمانه‌زنی‌های مختلف درباره احتمال انجام آزمایش اتمی توسط کره شمالی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز این ادعاها را تکرار کرد.

 

بلینکن شامگاه دوشنبه با بیان اینکه آمریکا از تصمیم کره شمالی برای انجام آزمایش اتمی آگاه است، گفت مطمئن هستند که پیونگ‌یانگ در حال آماده شدن برای انجام چنین آزمایشی است.

 

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بلینکن پس از دیدار با «پارک چین» وزیر امور خارجه کره جنوبی در واشنگتن مدعی شد: «آگاه هستیم که کره شمالی برای آزمایش‌های اتمی آماده شده است و در حال مذاکره با متحدان برای پاسخ، از جمله تعدیل حضور نظامی خود در منطقه هستیم».

 

وی در این‌باره توضیح داد: «ما می‌دانیم که کره شمالی برای چنین آزمایشی آماده شده است. ما این موضوع را بسیار هوشیارانه دنبال می‌کنیم. ما در تماس بسیار نزدیک با متحدان و شرکای نزدیک خود، از جمهوری کره و ژاپن، و دیگران هستیم تا آماده هرگونه تحولی باشند».

 

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه آزمایش‌های اتمی کره شمالی برای منطقه خطرناک و بی‌ثبات‌کننده خواهد بود، اظهار داشت: «ما آماده هستیم که هم در کوتاه‌مدت و هم درازمدت تعدیل‌هایی را برای حضور نظامی خود انجام دهیم».

 

بر اساس این گزارش، بلینکن انجام احتمالی هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی را ناقض بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانسته و از پیونگ‌یانگ خواست از چنین اقداماتی خودداری کند و به پیشنهاد بازگشت بدون پیش شرط به میز مذاکره پاسخ مثبت دهد.

 

وی ادعا کرد: «من قبلاً گفته‌ام و اکنون نیز تکرار می‌کنم که ما هیچ گونه قصد خصمانه‌ای نسبت به کره شمالی نداریم».

 

***

 

کاخ سفید: هنوز در حال برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به ریاض و تل‌آویو هستیم

علی‌رغم اظهار نظرهای مختلف از سوی مقامات سعودی و صهیونیستی درباره سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه، اما واشنگتن هنوز در حال بررسی ابعاد مختلف این سفر است.

 

«کارین ژان-پی‌یِر» سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت هنوز در حال برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به منطقه غرب آسیا از جمله عربستان سعودی و فلسطین اشغالی است.

 

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، ژان-پی‌یر طی نشست خبری در کاخ سفید توضیح داد: «ما همچنان به برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی ادامه می‌دهیم که فرصتی برای وی جهت تعامل با سران منطقه خواهد بود».

 

وی با بیان اینکه تاریخ سفر بایدن به ریاض و تل‌آویو را به زودی اعلام می‌کنند، اظهار داشت: «سفر بایدن به خاورمیانه بر مشارکت استراتژیک با رهبران منطقه و ثبات متمرکز خواهد بود».

 

سخنگوی کاخ سفید با طفره رفتن از پاسخ به سوالی درباره صدور قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی توسط «محمد بن سلمان» ولی‌عهد ریاض، مدعی شد: «عربستان سعودی ۸۰ سال است که شریک واشنگتن و متحد مهمی در گروهی از ابتکارات ما در منطقه و جهان بوده است».

 

ژان-پی‌یر که با اصرار خبرنگار مواجه شد، اضافه کرد: «بایدن هفته گذشته گفت که دیدگاه خود را درباره حقوق بشر تغییر نخواهد داد و تاکید کرد که وظیفه او ایجاد صلح است».

 

سخنگوی کاخ سفید در بخشی از صحبت‌هایش به موضوع اختلاف نظرهای اخیر بین لندن و بروکسل بعد از برگزیت، گفت: «ما از بریتانیا و اتحادیه اروپا می‌خواهیم که برای حل اختلافات خود به گفتگو بازگردند».

 

ژان-پی‌یر در پاسخ به سوالی درباره تلاش دموکرات‌ها برای تصویب قانونی جهت کنترل هرچه بیشتر فروش تسلیحات گرم در آمریکا نیز تصریح کرد: «بایدن می‌خواهد هر چه زودتر قانون کنترل اسلحه را تصویب کند».

 

وی با اشاره به موضوع جنگ اوکراین نیز مدعی شد: «ما در حال همکاری با سایر کشورها برای جلوگیری از فروش غلات به سرقت رفته از اوکراین هستیم. روسیه بارها انبارهای غلات در اوکراین را تخریب کرد».

 

این مقام آمریکایی همچنین افزود: «ما امیدواریم که جنگ در اوکراین از طریق مذاکره به پایان برسد، اما هیچ آمادگی از سوی کرملین نمی‌بینیم».

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------