آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کره شمالی حداقل ۲۰ کلاهک هسته‌ای دارد



کلاهک هسته ای کره شمالی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
بنا به برآورد موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم کره شمالی توانمندی های هسته ای خود را ارتقا بخشیده است.

به گزارش مهر به نقل از ان کی نیوز، موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم می گوید کره شمالی دست کم ۲۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد.

 

برآوردهای تازه این اندیشکده مستقر در استکهلم حاکی از آن است کره شمالی ۲۰ کلاهک هسته ای دارد و بنا به انتظارات این کشور به زودی هفتمین آزمایش هسته ای خود را انجام می دهد.

 

در سالنامه سالانه ۲۰۲۲ موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم آمده است که کره شمالی احتمالاً مواد هسته ای کافی برای تولید حدود ۴۵ تا ۵۵ دستگاه های هسته ای تا ژانویه ۲۰۲۲ را در اختیار دارد.

 

در بخشی از گزارش این اندیشکده آمده است کره شمالی پلوتونیوم را به منظور بکارگیری در تسلیحات هسته‌ای تولید کرده و نیز اورانیوم با غنای بسیار بالا را برای استفاده در سلاح های هسته ای تولید می کند.

 

پیشتر «پارک جین»، وزیر امور خارجه کره جنوبی و «آنتونی بلینکن»، همتای آمریکایی وی روز دوشنبه از کره شمالی خواستند از انجام اقدامات تحریک آمیز اضافی از جمله آزمایش هسته‌ای خودداری کند. طی چند هفته گذشته رسانه‌های غربی از احتمال آزمایش هسته‌ای کره شمالی خبر داده اند، هرچند هنوز مقامات کره به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------