روسیه: اگر اوکراین از موشک‌های ارسالی آمریکا استفاده کند، به شهرهای غربی حمله می‌کنیم/ تایوان، چین را تهدید کرد



دیمیتری مدودف،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
یکی از متحدان کلیدی ولادیمیر پوتین به اوکراین و غرب هشدار داد و گفت که "سواران آخرالزمانی در راه هستند."

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه دیلی میل، «دیمیتری مدودف»، رئیس جمهوری سابق روسیه و معاون رئیس شورای امنیت ملی این کشور هشدار داد که اگر اوکراین از موشک‌هایی که ایالات متحده برایش فرستاده، استفاده کند، مسکو به شهرهای غربی حمله خواهد کرد.

 

وی در تلگرامش نوشت: «کشورهای ناتو به اوکراین تسلیحات می‌فرستند، به سربازان آموزش می‌دهند تا چگونه از این تسلیحات غربی استفاده کنند، مزدورانی را به این کشور می‌فرستند و نزدیک مرزهای ما رزمایشاتی را برگزار می‌کنند و در نتیجه احتمال درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می‌دهند. چنین درگیری خطر یک جنگ هسته‌ای تمام عیار را به دنبال دارد.»

 

مدودف همچنین به غرب هشدار داد: «می‌خواهم بار دیگر صراحتا اعلام کنم. شما نباید به خودتان و دیگران دروغ بگویید. شما باید به عواقب احتمالی کارتان فکر کنید.»

 

وی چندی پیش گفت: «گاهی اوقات از من می‌پرسند که چرا پست‌های تلگرامم بسیار خشن است. جوابش این است که من از آن‌ها (اوکراین و متحدانش) متنفرم. آنها آشغال و حرامزاده هستند. آن‌ها برای روسیه آرزوی مرگ می‌کنند؛ تا وقتی که زنده هستم، هر کاری خواهم کرد تا آن‌ها را محو کنم.»

 

***

 

تایوان: ارتش ما می‌تواند به پایتخت چین موشک بزند

رئیس پارلمان تایوان مدعی توانایی نیروهای مسلح این جزیره برای حمله موشکی به پایتخت چین شد.

جنگ چین و تایوان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

به گزارش فارس، یک مقام ارشد تایوان مدعی شد که ارتش این کشور می‌تواند پکن، پایتخت چین را با موشک‌های کرزو بومی فراصوت مورد حمله قرار دهد.

 

به نوشته شماره سه شنبه وبگاه «درایو»، «یو سی کان» رئیس پارلمان تایوان در مصاحبه با یک رسانه برون مرزی تایوانی گفت که موشک کروز فراصوت «یون فنگ» تولید تایوان قادر به حمله به «پکن» پایتخت چین است.

 

وی در سخنان خود با هشدار به چین گفت که قبل از هرگونه حمله به تایوان به پبامدهای آن بیندیشد. رئیس پارلمان تایوان مدعی شد که موشک کروز فراصوت یون فنگ قابلیت بالایی دارد.  

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------