«بایدن» بسته جدید کمک یک میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد/ تحریم سه نفر به اتهام ارتباط با جنبش امپراتوری روسیه



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
بر اساس بیانیه صادره از سوی کاخ سفید، «جو بایدن» امروز بسته جدید کمک نظامی یک میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته جدید کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار به اوکراین را اعلام کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص به ولودیمیر زلنسکی (رییس جمهور اوکراین) گفت که ایالات متحده یک میلیارد دلار دیگر به عنوان کمک امنیتی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش، بایدن ادامه داد که این بسته شامل ارسال توپخانه‌های بیشتر و تسلیحات دفاع ساحلی و نیز مهمات برای توپخانه و سامانه‌های موشکی پیشرفته خواهد بود.

 

گزارش اسپوتنیک در این خصوص حاکیست: اوکراین در بسته جدید کمک‌های مذکور ۲۲۵ میلیون دلار نیز کمک بشردوستانه اضافی دریافت خواهد کرد!

 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام ارائه این بسته ادعا کرد: طی تماسی که با رئیس جمهور زلنسکی داشتم، بر تعهد واشنگتن برای ایستادن در کنار اوکراین تاکید کردم!

 

بایدن در این خصوص گفت: به رئیس جمهور زلنسکی گفتم که ایالات متحده یک میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه خواهد کرد. تصمیم گرفته‌ایم کمک‌های بشردوستانه به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار به اوکراین ارائه کنیم. بخشی از کمک‌های نظامی جدید ما به اوکراین حمایت از عملیات دفاعی این کشور در دونباس است!

 

***

 

آمریکا سه نفر را به اتهام ارتباط با جنبش امپراتوری روسیه تحریم کرد

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد: وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک شهروند روسیه، یک اوکراینی و یک فرد در سوئد که گفته می‌شود با جنبش افراطی ملی گرای امپراتوری روسیه مرتبط هستند، وضع کرده است.

 

اسپوتنیک چهارشنبه شب نوشت: استانیسلا شوچوک از اوکراین، آنتون تولین از سوئد و الکساندر ژوچکوفسکی از روسیه به اتهام ارتباط با جنبش امپراتوری روسیه تحریم شده‌اند. 

 

آمریکا پیشتر این جنبش را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده بود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------