لاوروف: غرب نمی‌گذارد اوکراین وارد روند صلح شود/ آماده مذاکره درباره بحران غلات هستیم



لاوروف،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت که غرب به اوکراین اجازه ورود به روند صلح را نمی‌دهد و درصدد شکست مسکو در میدان نبرد است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در گفت‌وگو با خبرنگاران در جریان نشست گروه ۲۰ اظهار کرد؛ اگر کشورهای غربی می‌خواهند روسیه را در میدان نبرد در پرونده اوکراین شکست دهند، امکان صحبت با آنها وجود ندارد.

 

وی گفت: تمایل غرب برای پیروزی اوکراین بر روسیه "در میدان جنگ" مانع از روند صلح می‌شود.

 

لاوروف همچنین اظهار کرد: اگر غرب خواهان مذاکره نباشد و به جای آن درصدد پیروزی اوکراین بر روسیه در میدان نبرد باشد، ما چیزی برای گفت‌وگو با غرب نداریم، چراکه آنها با این رویه، در واقع به اوکراین اجازه ورود به روند صلح را نمی‌دهند.

 

وی درباره درخواست‌های برخی طرف‌های غربی مبنی بر پایان عملیات نظامی روسیه در اوکراین نیز تصریح کرد: از آنها خواستم که مشخص کنند چه می‌خواهند؛ اگر خواستار گفت‌وگوی صلح هستند، باید بگویم که اوکراین مذاکرات در این باره را متوقف کرده است و اگر غرب خواستار مذاکرات است، باید آن را مورد توجه قرار دهد و در این باره اقدام کند.

 

لاوروف تاکید کرد: کشورهای غربی اوکراین را مجبور می‌کنند تا سلاح‌های آنها را بگیرد و از این سلاح‌ها برای بمباران شهرها و هدف قرار دادن غیرنظامیان استفاده کند.

 

وی افزود: کشورهای غربی در نشست وزرای خارجه گروه بیست به جای صحبت درباره مشکلات اقتصادی، به انتقاد و حمله علیه روسیه پرداختند.

 

لاوروف همچنین گفت که تعدادی از کشورها از انتقادات و حملات علیه روسیه در نشست گروه ۲۰ حمایت نکردند.

 

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: من در جریان نشست چند سوال از همکاران غربی در گروه ۲۰ پرسیدم، اما پاسخ روشن و صریحی دریافت نکردم.

 

وی همچنین با اشاره به شکل گیری بحران جهانی غلات درپی حمله روسیه به اوکراین نیز تصریح کرد: روسیه آماده مذاکره با اوکراین و ترکیه برای حل و فصل بحران غلات است.

 

لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش درباره استعفای بوریس جانسون از سمت نخست‌وزیری انگلیس نیز گفت: او رفت، همه گفتند روسیه باید کنار گذاشته شود و در نهایت این حزب جانسون بود که او را برکنار کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------