آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

تصویب بودجه دفاعی ۸۴۰ میلیارد دلاری در مجلس نمایندگان آمریکا/ تصویب طرح ممنوعیت فروش اف۱۶ به ترکیه



مجلس نمایندگان آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس بودجه دفاعی این کشور برای سال ۲۰۲۳ را به ارزش ۸۴۰ میلیارد دلار تصویب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از تاس، در این رای گیری که روز پنجشنبه صورت گرفت، ۳۲۹ عضو مجلس نمایندگان به لایحه بودجه رای مثبت دادند و ۱۰۱ نفر به آن رای منفی دادند.

 

این پروژه ۸۰۸.۴ میلیارد دلار به پنتاگون، ۳۰.۵ میلیارد دلار به وزارت انرژی و حدود ۴۰۰ میلیون دلار برای تأمین مالی فعالیت‌های دیگر آژانس‌های دفاعی فدرال اختصاص می‌دهد.

 

بر اساس این لایحه، کنگره در نظر دارد ۴ میلیارد دلار به بودجه طرح بازدارندگی روسیه در اروپا اختصاص دهد، محدودیت‌های همکاری پنتاگون با وزارت دفاع روسیه را برای یک سال دیگر تمدید کند و وابستگی پایگاه‌های آمریکا در اروپا به انرژی روسیه را کاهش دهد.

 

همچنین پیش نویس بودجه شامل تخصیص بودجه برای تکمیل زرادخانه آمریکا و متحدان واشنگتن پس از ارائه تسلیحات خود به اوکراین و تامین مالی آموزش کارشناسان مین زدایی برای ارسال آنها به اوکراین و برخی کشورهای دیگر است.

 

کی‌یف احتمالا سال مالی آینده یک میلیارد دلار در چارچوب ابتکار عمل کمک به امنیت اوکراین دریافت کند.

 

پیش نویس بودجه دفاعی شامل نظارت بازرس کل پنتاگون در مورد پیشرفت کمک‌های نظامی به کی‌یف است.

 

نمایندگان آمریکایی قبل از رای‌گیری در مورد لایحه بودجه، برخی اصلاحیه‌ها از جمله موافقت با تشدید استانداردها و الزامات مربوط به تحویل جنگنده‌های F-۱۶ به ترکیه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

پیش بینی می‌شود که سنای آمریکا پیش نویس بودجه دفاعی آمریکا را تصویب کند و سپس کمیته مربوطه برای یکسان سازی دو پروژه و توافق بر سر جزئیات پروژه نهایی تشکیل جلسه دهد. سپس هر دو مجلس کنگره باید مجدداً این لایحه تلفیقی را قبل از اینکه برای امضا به رئیس جمهور ارسال شود، تصویب کنند.

 

***

 

اقدام جدید قانونگذاران آمریکایی برای منع فروش اف ۱۶ به ترکیه

مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحیه‌ای را در بودجه دفاعی به تصویب رساند که عرضه جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به ترکیه را محدود می‌کند.

 

این اصلاحیه شامل درخواست ارائه تضمین‌هایی از سوی ترکیه است مبنی بر این که از این جنگنده‌ها برای حمله به حریم هوایی یونان استفاده نمی‌شود.

 

۲۴۴ نماینده کنگره به این اصلاحیه رای مثبت دادند و ۱۷۹ نماینده آن را رد کردند.

 

این لایحه در صورت تصوی ب نهایی تبدیل به قانونی می‌شود که از فروش جنگنده‌های اف ۱۶ به ترکیه ممانعت به عمل می‌آورد. این تازه‌ترین تلاش کنگره برای کنترل بر فروش اف ۱۶‌ها به ترکیه به عنوان یک متحد عضو ناتو است.

 

مجلس نمایندگان پنجشنبه لایحه بودجه دفاعی حدودا ۸۵۰ میلیارد دلاری را به تصویب رساند.

 

این لایحه پس از مجلس نمایندگان باید به تصویب سنا برسد و سپس هر دو مجلس باید نسخه تلفیقی از پیش نویس بودجه را تهیه کنند تا در نهایت به امضای رئیس جمهوری این کشور برسد.

 

این درحالی است که پیشتر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به فروش این جنگنده‌ها به ترکیه ابراز تمایل کرده بود.

 

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی از لغو یکی از لوایح محدود کننده فروش اف-۱۶ به ترکیه در کنگره آمریکا خبر داد.

 

طبق گزارش این خبرگزاری، نماینده ایالت نیوهمپشایر از حزب دموکرات در کنگره آمریکا که به نزدیکی‌ به لابی یونان در کنگره معروف است، خواستار لغو لوایح محدود کننده فروش اف-۱۶ به ترکیه شد.

 

کریس پاپاس، نماینده حزب دموکرات از ایالت نیوهمپشایر که به نزدیکی‌ به لابی یونان در کنگره آمریکا معروف است، طی نشست کمیته قانون‌گذاری مجلس نمایندگان خواستار لغو بررسی یکی از دو لایحه محدود کننده فروش جنگنده های اف-۱۶ به ترکیه و تجدید نظر در مورد لایحه دوم شد.

 

پاپاس در نشست کمیته قانون‌گذاری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد پیش‌نویس قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) که شامل بودجه ۲۰۲۳ وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) می شود، بدون ذکر نام ترکیه اعلام کرد که اولین لایحه مبنی بر «ممنوعیت فروش تسلیحات به کشوری که بارها حریم هوایی غیرمجاز علیه متحد ناتو را نقض کرده است» پس گرفته شده است.

 

در وب‌سایت کمیته قانونگذاری مجلس نمایندگان آمریکا از عبارت «انصراف» در خصوص لایحه مذکور استفاده شده است. در سایت این کمیته آمده است که پیش‌نویس دوم نیز بازبینی و اعلام خواهد شد.

 

در این لایحه دو شرط برای فروش اف-۱۶ به ترکیه وجود داشت. در این لایحه آمده است که رئیس‌جمهور، کمیته‌های امور خارجی و نیروهای مسلح مجلس سنا، این فروش را «در راستای منافع ملی» ایالات متحده انجام می‌دهند.

 

همچنین تاکید شده که باید توضیح دقیقی در مورد اقدامات انجام شده برای اطمینان از عدم استفاده ترکیه از این اف-۱۶ ها برای پروازهای غیرمجاز بر فراز خاک یونان ارائه شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------