عباس: صلح از فلسطین و قدس آغاز می‌شود/ بایدن: به راهکار دوکشوری پایبندیم



محمود عباس و جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور آمریکا در بیت لحم بر اهمیت احیای اصول روند صلح خاورمیانه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیت لحم بر اهمیت احیای اصول روند صلح تأکید کرد و گفت: ما به تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای ژوئن ۶۷ پایبند هستیم. صلح با به رسمیت شناختن کشور فلسطین آغاز می‌شود.

 

وی گفت که به موضع آمریکا برای پایان شهرک سازی اسرائیل چشم دوخته است.

 

عباس گفت: ما درباره حمایت از روابط دوجانبه و بررسی اقداماتی که واشنگتن می‌تواند برای ایجاد فضایی مناسب و تحقق صلح عادلانه انجام دهد، صحبت کردیم. ما به بایدن دیدگاهمان را درباره مشروعیت بین المللی و راهکار تشکیل "دو کشور" گفتیم.

 

عباس گفت: بعد از ۷۴ سال شکست و آوارگی و اشغال اکنون زمان آن فرا رسیده که اشغال به پایان برسد. کلید صلح در منطقه به رسمیت شناختن کشور فلسطین و کمک به ملت فلسطین برای احقاق حقوقشان است. صلح با پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی ممکن است. ما خواهان بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و حذف نام سازمان آزادیبخش فلسطین"ساف" از لیست "تروریسم" هستیم.

 

وی تأکید کرد: ما خواهان پایان اشغال و تبعیض نژادی و توقف شهرک سازی و خشونت شهرک نشینیان هستیم. ما همچنین می‌خواهیم قاتلان شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره مجازات شوند. تنها امروز فرصت راهکار تشکیل "دو کشور" براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ وجود دارد و نمی‌دانیم در آینده چه اتفاقی رخ بدهد. من دستم را به سوی اسرائیل برای تحقق صلح جسورانه دراز می‌کنم. ما آمادگی مان را برای همکاری با دولت آمریکا برای تحقق صلح براساس قوانین بین المللی اعلام می‌کنیم. صلح از فلسطین و قدس آغاز می‌شود.

 

جو بایدن نیز گفت: پایبندی من به راهکار تشکیل "دو کشور" تغییر نکرده است و "این بهترین راه برای رسیدن به امنیتی عادلانه برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است."

 

وی گفت: شیرین ابوعاقله درحال انجام وظایف خود بود و درگذشت وی فقدانی برای فلسطینی‌ها و رسانه‌ها است. ما بر تحقیقات برای کشف دلایل قتل وی متمرکز خواهیم شد.

 

بایدن گفت: "قدس باید شهری برای تمام کسانی باشد که در آن زندگی می‌کنند. قیمومیت اردن بر اماکن مقدس یک مسئله اساسی است. ما نمی‌توانیم برای برآوردن نیازهای ملت فلسطین منتظر امضای توافق صلح بمانیم. مسلمانان و یهودیان روابط عمیق و ویژه‌ای در قدس دارند."

 

وی تأکید کرد: ما برای بهبود شرایط زندگی فلسطینی‌ها تلاش می‌کنیم و ۲۰۰ میلیون دلار اضافی به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی"آنروا" می‌پردازیم. تشکیلات خودگردان فلسطین باید نقش اساسی را ایفا کند. اکنون زمان بهبود نهادهای فلسطینی و تحقق شفافیت رسیده است. راهکار تشکیل "دو کشور" شامل وجود یک کشور فلسطینی مستقل و دارای حاکمیت می‌شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------