آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بایدن وارد عربستان شد/ جیک سالیوان: رئیس جمهور آمریکا به دنبال توازن روابط با ریاض است



بایدن در عربستان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
هواپیمای حامل رئیس جمهوری آمریکا در پایان نخستین پرواز مستقیم علنی از سرزمین های اشغالی به عربستان، در فرودگاه بین المللی دومین شهر پرجمعیت این کشور به زمین نشست.

به گزارش شفقنا به نقل از به نقل از وبسایت عربی شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا، «جو بایدن»، رئیس جمهوری این کشور عصر امروز (جمعه) در آغاز نخستین سفر خود به عربستان سعودی از زمان تصدی این منصب، وارد شهر ساحلی «جده» در فرب این کشور شد.

 

هواپیمای حامل بایدن در پایان نخستین پرواز مستقیم علنی میان شهرهای تل آویو، مرکز رژیم صهیونیستی و جده عربستان، در فرودگاه بین المللی «ملک عبدالعزیز» به زمین نشست جایی که در یک مراسم رسمی، مورد استقبال شاهزاده «خالد الفیصل بن عبدالعزیز»، امیر منطقه مکه مکرمه قرار گرفت.

 

جیک سالیوان: بایدن به دنبال توازن روابط با عربستان است

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در خصو سفر بایدن به عربستان سعودی گفت: بایدن به دنبال توازن روابط با عربستان سعودی بوده و به دنبال آن نیست که به آن آسیب بزند.

 

طبق گزارش رویترز، سالیوان گفت: بایدن گفت و گویی را درباره امنیت انرژی در چارچوب جنگ روسیه علیه اوکراین به انجام خواهد رساند.

 

سالیوان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بایدن به محمود عباس اعلام کرد آمریکا آنچه را که در توان دارد، در زمینه ایجاد دو دولت بکار خواهد بست.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین تصریح کرد: ما بزودی گام‌های بیشتری را در زمینه تقویت امنیت در منطقه به هنگام سفرمان به عربستان اعلام خواهیم کرد. دولت سابق آمریکا از ایجاد دو دولت و نیز حمایت مالی از فلسطین عقب نشینی کرد.

 

سالیوان در ادامه افزود: سیاست ما در بربر بازگشایی کنسولگری ما در قدس شرقی تغییر نکرده و ما این مسأله را با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها مورد گفتگو قرار دادیم. ما به دنبال ایفای نقشی حیاتی در این منطقه حیاتی هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------