مدودف: در صورت حمله علیه کریمه، قیامت به پا خواهد شد



مدودف،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهوری پیشین روسیه و معاون شورای امنیت این کشور گفت که امتناع اوکراین و قدرت‌های غربی از به رسمیت شناختن کنترل مسکو بر کریمه "خطری سیستماتیک" را برای روسیه ایجاد می‌کند و هر گونه حمله خارجی علیه این منطقه "قیامت به پا خواهد کرد."

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، "دیمیتری مدودف" معاون شورای امنیت روسیه گفت: «روز قیامت بسیار سریع و سخت خواهد آمد. برای پنهان شدن بسیار دشوار خواهد بود.»

 

مدودف جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد اما قبلا به ایالات متحده درخصوص خطرات مجازات یک قدرت هسته‌ای مثل روسیه هشدار داده بود و گفت که "چنین چیزی می‌تواند بشریت را به خطر بیندازد."

 

اظهارات این رئیس‌جمهوری پیشین روسیه یک روز پس از آن منتشر شد که یک مقام رسمی اوکراینی گفت کریمه، منطقه‌ای که اکثر جهان آن را به عنوان قسمتی از اوکراین می‌شناسند، می‌تواند هدفی برای موشک‌های "هیمارس" ساخت آمریکا باشد.

 

اوایل روز یکشنبه، خبرگزاری اینترفاکس به نقل از مدودف خطاب به دو تن از کهنه‌سربازان جنگ جهانی دوم گفت: «اگر هر کشوری، چه اوکراین و چه کشورهای ناتو، کریمه را بخشی از روسیه ندانند، این تهدیدی سیستماتیک برای ما محسوب می‌شود.»

 

وی افزود: «با توجه به آنچه برای کریمه رخ داده، این خطری مستقیم و آشکار است. کریمه به روسیه بازگشت.»

 

وادیم اسکیبیتسکی، یک مقام اداره ارشد اطلاعات وزارت دفاع اوکراین در مصاحبه‌ای با این پرسش مواجه شد که آیا اوکراین ممکن است از تسلیحات و موشک‌هایی همچون HIMARS و M۲۷۰ علیه منطقه شبه جزیره کریمه استفاده کند. اسکیبتسکی اظهار کرد: امروز، شبه جزیره کریمه صرفاً به کانونی برای انتقال کلیه تجهیزات و تسلیحاتی که از فدراسیون روسیه به مناطق جنوبی کشور ما می‌آیند، تبدیل شده است.

 

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه در دریای سیاه را به خود الحاق کرد و پس از آن مسکو از جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در منطقه دونباس در شرق اوکراین حمایت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------