«جو بایدن» کرونا گرفت



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری ۷۹ ساله آمریکا به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شده است.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آزمایش کرونای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امرزو مثبت شد.

 

 در بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن کاملا واکسینه شده و دو بار نیز واکسن تکمیلی دریافت کرده و علایم بسیار خفیفی را تجربه می کند.

 

بر اساس این بیانیه، بایدن از داروی پاکسلووید استفاده می کند.

 

در بیانیه کاخ سفید آمده است: مطابق با دستورالعمل های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا، بایدن در کاخ سفید قرنطینه خواهد شد و در این مدت به انجام کامل وظایف خود ادامه خواهد داد.

 

بر اساس این بیانیه، او صبح امروز تلفنی با کارمندان کاخ سفید در تماس بوده و به صورت تلفنی و ویدئو کنفرانس در جلسات برنامه ریزی شده خود در کاخ سفید شرکت خواهد کرد.

 

 در بخش دیگری از بیانیه کاخ سفید آمده است: مطابق با پروتکل کاخ سفید برای موارد مثبت ابتلا به کرونا، که فراتر از دستورالعمل های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا است، بایدن تا زمانی که آزمایش کرونای او منفی شود به کار خود در قرنطینه ادامه خواهد داد و به محض اینکه آزمایش او منفی شد، به دفتر خود باز خواهد گشت.

 

کاخ سفید اعلام کرده است که به صورت روزانه در مورد وضعیت بایدن اطلاع رسانی خواهد کرد.

 

این نخستین بار است که تست کرونای بایدن مثبت شده است. رئیس جمهوری آمریکا  نخستین دز واکسن فایزر را در دسامبر ۲۰۲۰ دریافت و سپس دز دوم را در ژانویه ۲۰۲۱ تزریق کرد. در سپتامبر ۲۰۲۱، او واکسن تکمیلی فایزر را دریافت و دومین واکسن تکمیلی را در مارس ۲۰۲۲ تزریق کرد.

 

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه نیز اعلام کرد که سرطان دارد. این اظهارات دفتر کاخ سفید را مجبور کرد تا سریعا  توضیح دهد و اعلام کند منظور رییس جمهوری آمریکا بیماری سرطان پوست او در گذشته است که سال گذشته و پیش از آغاز کار به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، درمان شده است.

 

تارنمای نیویورک پست در این باره نوشت: این اظهارات در ابتدا به نظر می رسید که یک اعلان شوکه کننده در خصوص سلامت رئیس جمهور آمریکا در طول سخنرانی او درباره گرمایش زمین باشد.

 

رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات امروز خود به انتشار گازهای گلخانه ای از پالایشگاه های نفت در نزدیکی خانه دوران کودکی خود  در دلاور اشاره کرد.

 

بایدن گفت: به خاطر این پالایشگاه ها است که من و بسیاری از افراد دیگر که با آنها بزرگ شدم، سرطان داریم و دلاور برای مدت طولانی بالاترین نرخ سرطان در آمریکا را داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------