گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پوتین یک هفته پس از دیدار ولیعهد سعودی با بایدن



بن سلمان و پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
کرملین از گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد عربستان سعودی و رئیس جمهوری روسیه درباره وضعیت بازار جهانی نفت و سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت‌وگو کرد.

 

طبق این بیانیه، دو طرف سطح روابط دوستانه میان روسیه و عربستان را ستودند و درباره مسائل مربوط به همکاری دوجانبه میان دو کشور تبادل نظر کردند.

 

کرملین همچنین گزارش داد که بن سلمان و پوتین در این تماس تلفنی توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان مسکو و ریاض و وضعیت فعلی بازار جهانی نفت را مورد بررسی قرار دادند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف درباره وضعیت سوریه و نتایج اجلاس اخیر سران کشورهای ضامن روند آستانه در تهران تبادل نظر کردند.

 

در این تماس تلفنی همچنین بر ادامه تماس‌ها میان مسکو و ریاض در سطوح مختلف توافق شد.

 

کرملین در ادامه اعلام کرد: پوتین و بن سلمان بر اهمیت هماهنگی بیشتر در داخل اوپک پلاس تاکید و تصریح کردند که کشورهای عضو این سازمان همچنان به تعهدات خود برای حفظ تعادل در بازار جهانی نفت عمل می‌کنند.

 

تماس تلفنی بن سلمان و ولادیمیر پوتین درحالی انجام شده است که ولیعهد و حاکم دوفاکتوی سعودی یک هفته قبل با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ریاض دیدار و با وی درباره مسائل مختلف ازجمله مساله تولید نفت رایزنی کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------