آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

واکنش‌ها به حضور نانسی پلوسی در تایوان/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: سفرم نشان‌دهنده «حمایت بی‌قید و شرط» ما از این جزیره است



نانسی پلوسی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با وجود هشدارهای پکن در بخشی از سفر آسیایی خود، اواخر روز سه‌شنبه دو اوت (۱۱ مرداد) وارد تایپه پایتخت تایوان شد.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رئیس مجلس نمایندگان اروپا در فرودگاه از سوی جوزف وو، وزیر خارجه تایوان مورد استقبال قرار گرفت. نانسی پلوسی پس از ورود به تایپه تاکید کرد که سفرش به تایوان نشان‌دهنده «حمایت بی‌قید و شرط» آمریکا از این جزیره است.

 

او افزود که سفرش به تایوان را با سیاست واشنگتن در قبال چین در «تناقض» نمی‌بیند.

 

تلویزیون دولتی چین در آستانه ورود نانسی پلوسی به تایوان گزارش داده بود که جنگنده‌های این کشور در حال «عبور از تنگه تایوان» هستند. دولت چین پس از ورود نانسی پلوسی به تایوان رویکرد «بسیار خطرناک» آمریکا را محکوم کرد.

 

پکن پیش از این بارها هشدار داده بود که سفر نانسی پلوسی به تایوان برای واشنگتن «پیامدهایی» به دنبال خواهد داشت. چین همچنین اعلام کرده است که «مسئولیت» تبعات سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برعهده واشنگتن خواهد بود.

 

هشدار پکن به امریکا: بازی با آتش درخصوص تایوان پایان خوشی ندارد

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، «وانگ یی» وزیر امور خارجه این کشور سه‌شنبه (دوم اوت) گفت آن دسته از سیاستمداران آمریکایی که در موضوع تایوان «با آتش بازی می‌کنند» به پایان خوبی نخواهند رسید.

 

به گزارش رویترز، وی از هیچ یک از سیاستمداران آمریکایی نام نبرد. چین مخالفت خود را با سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اعلام کرده است. با این حال، گفته می‌شود پلوسی در انجام این سفر جدی است و قرار است امروز وارد جزیره تایوان شود.

 

همچنین شبکه الجزیره به نقل از وزارت خارجه چین در واکنش به سفر پلوسی به تایوان نوشت: اگر آمریکا مصمم باشد که در موضوع تایوان گام های اشتباه بردارد با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

 

وزارت امور خارجه ایران سفر پلوسی به تایوان را محکوم کرد

ناصر کنعانی در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و حمایت از سیاست چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.

 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دیدگاه وزارت امور خارجه در ارتباط با سفر یک مقام رژیم آمریکا به تایوان اظهار داشت: احترام به حاکمیت ملی کشورها، از اصول بنیادین منشور ملل متحد است، بگونه ای که ماده ۲ منشور، اعضاء را از هرگونه رفتاری که خدشه‌ای به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دیگر دولت ها وارد نماید، بر حذر می دارد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و حمایت از سیاست چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.

 

کنعانی رفتار تنش‌زای اخیر مقامات رژیم آمریکا در مداخله در امور داخلی جمهوری خلق چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را نمونه‌ای از مداخلات آمریکا در مناطق و کشورهای مختلف جهان دانست که حاصلی جز افزایش بی‌ثباتی و دامن زدن به اختلافات نداشته و از این رو محکوم است.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: یکجانبه گرایی و نقض قوانین و تعهدات بین المللی، به رویه ای ثابت در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و تجربه خروج این کشور از توافقات چندجانبه از جمله برجام و اِعمال تحریم های غیر انسانی و غیر قانونی علیه ملت ایران، گواهی روشن بر پایبند نبودن این کشور به تعهدات خود است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------