آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آژانس اتمی: نشانه‌ای از توقف فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی وجود ندارد



اخبار,اخباربین الملل,آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد نشانه‌ای مبنی بر توقف فعالیت‌های اتمی کره شمالی وجود ندارد. ..

به گزارش  فارس،  گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که دوشنبه شب منتشر شده، می‌گوید هیچ نشانه‌ای مبنی بر توقف فعالیت‌های اتمی کره شمالی وجود ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «فرانسه»، در این گزارش آمده است: «ادامه و توسعه بیشتر برنامه اتمی کره شمالی و اظهارات مربوطه پیونگ‌یانگ دلیل اصلی برای نگرانی عمده است».

گزارش «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است در ماه سپتامبر در نشست شورای حکام آژانس ارائه شود.

بنا بر این گزارش، پیونگ‌یانگ در سال 2009 میلادی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سایت اتمی «یونگ‌بیون» اخراج کرد و از آن زمان تا کنون بازرسان آژانس اجازه ورود به خاک این کشور را کسب نکرده‌اند.

به گفته مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این بازوی نظارتی سازمان ملل از آن پس، فعالیت‌های نظارتی خود درباره کره شمالی را از طریق اطلاعات منابع باز و تصاویر ماهواره‌ای ادامه داده است.

گزارش آژانس همچنین تأکید دارد: «تا زمانی که آژانس قادر به انجام فعالیت‌های راستی‌آزمایی در کره شمالی نیست، دانشش درباره برنامه اتمی این کشور محدود بوده و مادامی که فعالیت‌های اتمی بیشتر در کره شمالی انجام می‌گیرد، اجازه کسب دانش بیشتر نیز داده نمی‌شود».

بر اساس این گزارش، در فاصله زمانی مابین اواخر آوریل و اوایل ماه می، نشانه‌هایی مبنی بر فعالیت های رادیواکتیویته در سایت یونگ‌بیون مشاهده شده است.

با این وجود، مدت فعالیت نیروگاه بخار در سایت یونگ‌بیون به حدی نبوده که بازفراوری یک هسته کامل از راکتور نیروگاه اتمی آزمایشی آن را پشتیبانی کند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از ماه‌ها افزایش تنش میان دو کشور سرانجام در ماه ژوئن در سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

پس از این دیدار، پیونگ یانگ و واشنگتن به توافقی دست یافتند که ترامپ آن را توافقی «جامع» خواند، اما در عمل سندی چهار صفحه‌ای بود که به کلیات و اهداف مذاکرات طرفین می‌پرداخت. ترامپ در همان زمان گفت که رهبر کره شمالی شفاها به او قول داده تا پیونگ‌یانگ مرکز آزمایش اتمی خود را تخریب کند.

پیش از این نیز رهبر کره شمالی با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در ماه آوریل دیدار کرد که در آن دیدار نیز دو طرف برای تلاش در خصوص پایان دادن به جنگ میان دو کره در سال جاری میلادی توافق کردند.

کمتر از یک ماه پیش، اندیشکده آمریکایی «38 شمال» با انتشار تصاویری ماهواره‌ای از پایگاه پرتاب ماهواره سوهائی که اصلی ترین پایگاه پرتاب موشک کره شمالی از سال 2012 میلادی بوده است، اعلام کرد که این تصاویر نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ تخریب تجهیزات موشکی کلیدی خود را آغاز کرده است.

گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های اتمی کره شمالی در شرایطی امروز منتشر شده است که «یوکیا آمانو» اوایل خردادماه و پیش از دیدار رهبر کره شمالی با رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور، در دیداری با «لی ناک یون» نخست‌وزیر کره جنوبی گفته بود که آژانس آمادگی دارد تا در صورت توافق کشورهای مربوطه، راستی‌آزمایی و بررسی خلع سلاح اتمی کره شمالی را برعهده بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------