کره جنوبی؛ اعتراض به وزیر دادگستری به اتهام پارتی بازی برای دخترش



وزارت دادگستری از طرف رئیس جمهور ماموریت رسیدگی و اصلاحات اساسی در وزارت دادگستری را داشته و دادستان‌های همان سازمان وزیر را تهدیدی برای قدرت خود می‌دانند.

وزیر دادگستری کره جنوبی به پارتی بازی برای ورود دخترش به دانشکده پزشکی متهم شد. در هفته‌های اخیر جمعیت زیادی از مردم سئول در خیابان‌ها برای محکومیت یا دفاع از وزیر دادگستری این کشور تجمع کردند.

به گزارش عصر ایران،  آقای "چو کوک" وزیر دادگستری کره جنوبی و خانواده‌اش با اتهامات زیادی مانند فساد مالی و فشار برای ورود دختر وزیر به دانشکده پزشکی روبه‌رو هستند. چو کوک متهم شده که دخترش را به خاطر نفوذ خود و همسرش به دانشگاه فرستاده است. همسر وزیر استاد دانشگاه پزشکی است.

طرفداران "چو کوک" وزیر دادگستری در کره- طرفداران او را هدف اصلی ناظران قضایی و دادستان‌ها برای حفظ قدرت خود می‌دانند

اخبار,اخباربین الملل, کره جنوبی


 نیویورک تایمز در این باره نوشت: اکثر معترضان محافظه‌کار مخالف دولت "مون- جای این" خواستار دستگیری وزیر دادگستری و استیضاح رئیس‌جمهور کره جنوبی هستند اما بسیاری از مردم کره مسئله را جور دیگری می‌بینند.

به اعتقاد آنها وزارت دادگستری از طرف رئیس جمهور ماموریت رسیدگی  و اصلاحات اساسی در وزارت دادگستری را داشته و ناظران قضایی و دادستان‌های همان سازمان وزیر را تهدیدی برای خود می‌دانند. به همین دلیل تعداد زیادی از مردم کره "چو کوک" را به نوعی هدف اصلی دادستان‌های فعلی می‌خوانند و تظاهراتی را  برای دفاع از وزیر دادگستری برگزار کرده‌اند.

وزیر دادگستری منکر اتهامات خود نشده و در روزهای گذشته از اتفاقات پیش آمده توسط خود و خانواده‌اش از مردم کره جنوبی معذرت خواهی کرده است اما وی همچنان خود را متعهد به اصلاح ساختاری این نهاد می‌داند.

به گزارش نیویورک تایمز، "رسوایی وزیر دادگستری"، "شرایط اقتصادی کره و سخت‌گیری‌های ژاپن"، چالش این کشور با همسایه "کره شمالی" محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی را به 43 درصد از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری قبل کاهش داده است.

"چو کوک" وزیر دادگستری کره جنوبی در ماه جاری در کره- او به اتهام فساد مالی و سوء استفاده از قدرت متهم است

اخبار,اخباربین الملل, کره جنوبی


نیویورک تایمز با اشاره به دو گروه از تظاهرات در کره جنوبی نوشت: تظاهرات دو گروه از طرفداران و مخالفان وزیر دادگستری نشان می‌دهد که جامعه کره چگونه دو قطبی شده است. اینک گروه‌های زیادی از معترضان روی وزارت دادگستری فوکوس کرده و نگاه جدیدی به یک سازمان دوست‌نداشتنی و قدرتمند این کشور دارند.

نیویورک تایمز در ادامه تحلیل‌های خود آورد: دادستان‌های کره جنوبی اختیارات بیشتری نسبت به همتایان خود در اکثر کشورهای جهان دارند.  دادستان‌ها و ماموران رده بالای قضایی این کشور به تنهایی می‌توانند اتهام افراد یا متهم نبودن آنها را مشخص کنند. آنها همچنین قدرت بیشتری نسبت به پلیس داشته و قدرت تحقیقات در مورد پرونده‌های بزرگ سیاسی را در انحصار خود نگه‌داشته‌اند. پلیس در این موارد رها شده تا امور ساده و عادی‌تری را اداره کند.

تظاهرات روز چهارشنبه هفته گذشته (میلادی در سئول) علیه وزیر دادگستری

اخبار,اخباربین الملل, کره جنوبی


براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته مردم کره جنوبی به سیستم این وزارت‌خانه بی‌اعتماد هستند و آنها را به سیاسی‌کاری در سازمان دادگستری متهم می‌کنند.

در سال‌های گذشته رئیس جمهور کره بارها وعده خارج از کردن این سازمان از فرآیند سیاسی را داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------