نیروهای روسیه در ۲۵ کیلومتری کی یف | گروه هفت در صدد تحریم‌های بیشتر علیه روسیه



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
یک مقام ارشد وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که نیروهای روسیه هنوز در ۲۵ کیلومتری (بیش از ۱۵ مایل) خارج از مرکز شهر کی یف از سمت شمال هستند.

این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: نیروهای روسیه همچنین  در ۱۰ کیلومتری (حدود ۶ مایل) خارج از مراکز شهر چرنیهف و خارکف در شمال حضور دارند.

 

وی افزود: به دلیل نحوه گسترش شهرهای خارکف و چرنیهف، ۱۰ کیلومتر خارج از مرکز شهر " معادل قرار داشتن در حومه شهر است".

 

رسانه های آمریکایی گزارش دادند آمریکا شاهد موفقیت بیشتر نیروهای روسیه در جنوب اوکراین است.

 

این مقام آمریکایی گفت که واشنگتن گزارش های تصرف  شهرخرسون توسط نیروهای روسی را رد نمی کند، اما هیچ راهی برای تأیید مستقل این ادعاها ندارد.

 

این مقام پنتاگون ادامه داد که آمریکا همچنین شاهد درگیری بین اوکراینی ها و روس ها در نزدیکی شهر میکولایف در جنوب اوکراین است. میکولایف در شمال غربی  شهرخرسون واقع شده است.

 

بر اساس مشاهدات آمریکا، روس‌ها هنوز شهر جنوبی ماریوپول را تصرف نکرده‌اند، اما درگیری‌ها در  این شهر ادامه دارد.

 

مقام آمریکایی: ۲۴۰ میلیون دلار از کمک امنیتی آمریکا به اوکراین تحویل شده است

مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد بیشتر کمک امنیتی ۳۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین، تقریبا ۲۴۰ میلیون دلار از این بسته امنیتی تحویل شده است.

 

این مقام وزارت دفاع آمریکا روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: تقریبا ۲۴۰ میلیون دلار از این بسته امنیتی به اوکراین رسیده است و بقیه نیز باید ظرف چند روز یا چند هفته آینده به اوکراین برسد.

 

وی تصریح کرد: تجهیزاتی که تحویل داده شده اند شامل قابلیت هایی مانند ضد زرهی می باشند که اوکراین بسیار به آنها نیاز دارد.

 

 

ابراز نگرانی آمریکا از حملات به نیروگاه هسته ای اوکراین

این مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن دلیلی برای باور نکردن ادعاهای روسیه مبنی بر کنترل نیروگاه هسته ای  "زاپوریژیا" ندارد.

 

وی افزود: آمریکا معتقد است در این حملات مواد رادیواکتیو به بیرون نشت نکرده اند و حریق در ساختمان های نزدیک به این نیروگاه اطفاء شده است.

 

 گروه هفت در صدد تحریم‌های بیشتر علیه روسیه است

یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد که کشورهای"گروه هفت" (G7) در صورت ادامه تهاجم به اوکراین، تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید خواهند کرد. هایاشی گفت: «ما از روسیه خواسته‌ایم، فورا حملات در اوکراین را قطع کند و نیروهایش را بیرون بکشد. اعضای گروه هفت توافق کردند که اگر این تهاجم متوقف نشود، تحریم‌های شدیدتری اعمال شوند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------